אטקינס הערב, הטביע את גודס וראשון
אטקינס הערב, הטביע את גודס וראשוןצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

עוד חוזר הניגון. מאז פברואר 2017 לא הצליחה מכבי ראשון לציון לנצח את מחזיקת הגביע, הפועל חולון במסגרת ליגת העל בכדורסל. גם הערב (ראשון), למרות אפקט החלפת המאמנים בבכורה המחודשת של גיא גודס על הקווים של הכתומים מעיר היין, זהות המנצחת בין השתיים לא השתנתה.

הסגולים מחזיקי הגביע מחולון, שכמעט בכל משחק בית העונה יצאו מפיגור מאוחר לניצחון, בזכות רבע אחרון חזק, עשו זאת גם הערב - רק שהפעם היה זה בחוץ.

למעשה, זו לא הפעם הראשונה שהמשחק בין השתיים מוכרע בסיום דרמה גדולה, שכן כל שלושת המשחקים האחרונים ביניהן הסתיימו בדרמות גדולות, כשהמשותף לכולם היה - חזרה של החולונים מפיגור דו-ספרתי לניצחון.

כך היה גם הערב, כשהקבוצה של גודס פתחה את המשחק בצורה חזקה ולאחר 10 דקות של משחק, הובילו בתוצאה 20:27. אל הפסקת המחצית ירדו הכתומים מעיר היין בהרגשה של יציאה לדרך חדשה כשנשארו בתמונת ההובלה למרות לחץ של הסגולים, עם 36:41.

המחצית השניה הייתה כבר אופרה אחרת לגמרי. חולון שוב יצאה אל זו כמו מלוע של תותח וריצת 15:2 בראשותו של דקוואן ג'ונס הפכה את התוצאה ל-59:55 לזכות חולון לפני הרבע המכריע.

אחרי שהביאו לפיטוריו של מאמנם צביקה שרף והחלפתו בגיא גודס, הפעם שחקני ראשון לא ויתרו על המשחק, והצליחו להשוות את התוצאה. לצערם, זה לא הספיק מול ערב נפלא של דקוואן ג'ונס ודורון אטקינס שדאגו לסחוף את חולון לניצחון שישי ברציפות בליגה על הכתומים, עם 78:70, אחרי עוד מהפך על הקבוצה מעיר היין.

12 וחצי שנים אחרי שסיים את הקדנציה הקודמת בעיר היין, גיא גודס חוזר לקבוצה אותה אימן בעבר. אז זה נגמר עם מקום שלישי והתפטרות בסיום העונה, איך זה ייגמר הפעם? בינתיים, עם הפסד רביעי ברציפות, כשלזכותו ייאמר שקיבל יריבה קשה מאוד בבכורה ולרשותו עמדו שני זרים בלבד. בכל מקרה, לא כך ציפה גודס לפתוח את הבכורה המחודשת שלו על הקווים בליגת העל הישראלית.