חן אנטבי ומירב שרביט מספרות על פיגוע היריחזקי ברוך

חן ענתבי ומירב שרביט (16) שנפצעו באורח קל בפיגוע ירי בצומת עפרה, משחזרות את הרגעים הקשים ממיטתן בבית החולים שערי צדק בירושלים.

דקות לפני הפיגוע דיברו השתיים עם שירה, הצעירה בת ה-21 שנפצעה קשה בפיגוע והיתה בהיריון מתקדם. רופאי בית החולים יילדו אותה והעבירו את התינוק לפגייה. שירה עדיין נאבקת על חייה.

''אני וחן עמדנו בטמרפיאדה בעפרה, חיכינו לטרמפ שהיה אמור לאסוף אותנו. עמדתי עם הגב לכביש", שיחזרה מירב. ''פתאום ראיתי רסיסים שמתנפצים, ראיתי את האישה שבהריון מדממת על הרצפה, התחלתי לשמוע צעקות 'ירי', 'פיגוע'

"היינו בטוחים שאלו נפצים וזיקוקים לכל הכיוונים, ואז אנשים ירדו לרצפה, זחלו והתחבאו מאחורה. ראיתי את חן יורדת לרצפה, זחלנו מאחורי הטרמפיאדה, התחבאנו מאחורי האנדרטה שיש שם''.

חן סיפרה על רגעי האימה, ''חיפשתי את מירב חברה שלי, פחדתי, רצתי, עמדנו מאחורי האבן, חיכינו שם, היה מישהו שצעק לידי, התחיל לצעוק 'שמע ישראל'... הגיעו כוחות הצלה והיו צרחות באוויר''.

מירב מספרת כי ראתה את המחבל יורה מתוך רכב. על השיחה הקצרה עם שירה שנפצעה קשה סיפרה מירב ''זו אחות של חברה ממש טובה שלי ושניה לפני שאלנו אותה מה שלומה... אני פחות ראיתי כי הייתי עם הגב, הייתי עסוקה בלזחול ולחזור אחורה. ראיתי מכל הכיוונים את כוחות צה''ל, ובאיזשהו שלב הגיעו כוחות מד"א. אנשים צעקו 'יריות יריות'".

חן הייתה בטוחה שמדובר בזיקוקים, ''באיזשהו שלב ראיתי אותה מדממת, אתה רץ, לא מבין מה קורה. פתאום ראיתי מלא חיילים, הבנתי שזה פיגוע. נפצעתי בחזה. דברתי עם שירה חמש דקות לפני ופתאום ראיתי את בעלה צועק 'זוזי'".

גם בשעה זו ממשיכים כוחות צה"ל בחיפושים אחר המחבלים שביצעו אמש (ראשון) את פיגוע הירי בצומת כניסה ליישוב עפרה. הפלסטינים דיווחו על פעילות מאסיבית של צה''ל בכפר סילוואד הסמוך לעפרה.

בפיגוע נפצעו שבעה בני אדם. הצעירה שנפצעה קשה, בת 21, הייתה בחודש השביעי להריונה ועברה לידת חירום בבית החולים שערי צדק. בעלה, אף הוא בן 21, נפצע בינוני. בפיגוע נפצע אדם נוסף באורח בינוני והשאר נפצעו קל.

חקירת הפיגוע עד כה העלתה כי המחבלים נסעו בכביש 60 ברכב מסוג פג'ו בצבע לבן, התקרבו לתחנת האוטובוס בכניסה לעפרה והאטו את נסיעתם.

בשלב זה, המחבלים פתחו באש לעבר הישראלים שעמדו בתחנה. כוח צה"ל שהיה במקום ירה לעבר הרכב של המחבלים וכנראה הצליח לפגוע ברכב אך המחבלים הצליחו להימלט.

ראש מועצת בנימין בבית החולים לאחר הפיגועחזקי ברוך