ח"כ מלכיאלי מדליק עם הילדים
ח"כ מלכיאלי מדליק עם הילדיםצילום: בנימין ויסמן

ילדי וצעירי עלה ירושלים, ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מורכבת שיושבים על כיסאות גלגלים, חגגו אמש והדליקו נר שמיני של חנוכה יחד עם כל הקהילה בהפנינג בקניון רמות בירושלים.

20 חניכי עלה יחד עם בני משפחותיהם, מתנדבים ועשרות ממבקרי הקניון ואנשים שבאו במיוחד להפנינג ולחגיגה השמחה הזו, רקדו במעגל אחד - ילדים בריאים לצד חולים, מבוגרים וצעירים. מוטי הרמן ותזמורתו אשר הגיעו בהתנדבות לאירוע, שימחו את הקהל הרב במחרוזות שירים.

בעלה מציינים כי החברות המדהימה אותם מעניקים המתנדבים לילדים וצעירים בעלה, היא זו שמהווה אחד ממקורות האושר המרכזיים בחיי החניכים. אבל רגע מרגש יותר מכל היה כשבעלי החנויות בקניון החליטו להעניק מתנות לילדי ולצעירי עלה. מראם המאושר באירוע פתח את ליבם וכיסם, והם יצאו עם מוצרי אלקטרוניקה, בגדים ומתנות.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס שהגיע לאירוע, אמר: "חג החנוכה הינו חג החינוך, בו אנו מחנכים לאהוב את כולם ולראות את הטוב", ציין לשבח את החינוך הקהילתי שבוחרים לחגוג עם כולם.

"אילו פינו מלא שירה, אין אנו מספיקים להודות", אמר המנהל הכללי של רשת מרכזי עלה הרב יהודה מרמורשטיין, והתרגש מהשותפות של כולם. הוא הודה למנכ"ל הקניון שמהווה בית חם לאנשים עם צרכים מיוחדים, ולרדיו קול חי, המהווה שופר למשפחות ולאנשים עם צרכים מיוחדים.

שלומית גרייבסקי מנכ"ל עלה בירושלים, אמרה: "בחנוכה אנו חוגגים את ניצחון האור, ואין אירוע יותר מתאים מזה כדי לציין את ניצחון האור והתגברותו, בנתינת מקום לכולם. אין הגברת אור יותר מזו שנחגגה הערב עם עשרות אנשים- ילדים נשים וטף, בלי מחיצות בלב".

מנכ"ל קניון רמות, יאיר ריבלין, התרגש בדבריו וציין שפתיחת הדלת לכל אדם, ובמיוחד לאדם עם מוגבלות, היא זו שמביאה את הברכה.