איוב קרא
איוב קראצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

האם שר התקשורת, איוב קרא, שלח לפעילי ליכוד אלפי מכתבי ברכה דרך הדואר, מבלי לשלם אגורה? על פי דיווח בגלי צה"ל התשובה חיובית ומעידה על קשר בין השר קרא למנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין.

על פי הדיווח בראש השנה 2017 שלח השר קרא כ-7000 ברכות שנה טובה לחברי מרכז ליכוד ופעילי מפלגה. הדפסת הברכות נעשתה מתקציב הקשר עם הבוחר, אולם לא נשאר לשר תקציב על מנת לשלוח את המעטפות.

עשרה ימים לפני ראש השנה תשע"ח, ב-12 בספטמבר 2017, התקיים טקס חנוכת מרכז מיון הדואר במודיעין. לטקס הגיע השר קרא, והגיעו גם הברכות שהדפיס מבעוד מועד.

בדיווח נטען כי על פי שני עדי ראיה – בשולי האירוע, המעטפות עברו למנכ"ל הדואר דני גולדשטיין. עוד באותו היום הן נשלחו בדואר מהיר (דואר 24), כאשר הן לא מבויילות. המעטפות פוזרו בכמה סניפי דואר בתל אביב, ולא יצאו רק ממקום אחד. לבסוף – הגיעו ליעדן.

על פי הדיווח שווי שליחת 7000 מעטפות בדואר מהיר עומד על 15,200 ₪. "לא בדואר ישראל ולא במשרד התקשורת קיים אישור כלשהו לתשלום שאי פעם התקבל בעבור השליחה", נטען בדיווח.

מלשכת שר התקשורת איוב קרא נמסר, "שר התקשורת בודק לעומק את הנושא ואם יתגלה צל של ספק שהיתה פה איזושהי טעות בשוגג ולא שולם עלות ביול המעטפות, השר ישלם באופן מיידי ומכיסו הפרטי, גם אם במחיר שיהיה תשלום כפול על עלות המעטפות וזאת מחמת צלו של ספק".

מדואר ישראל נמסר בתגובה, "מנכ״ל דואר ישראל אינו עוסק במשלוח מכתבים. מדי יום עוברים בדואר ישראל כ-2 מיליון מכתבים, כולם משולמים מראש".