ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: הלל מאיר/TPS

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, פרסם הלילה (רביעי) מאמר באתר רשת 'פוקס ניוז' שבו סיפר כי היה מופתע ממדינות שונות במזרח התיכון שמזדהות עם טרור אך פרסמו הודעות גינוי לטבח בבית הכנסת בפיטסבורג לפני כחודש וחצי.

הוא ציין כי אפילו ארגון הטרור חמאס והרשות הפלסטינית, עליה הוא כותב "אותה רשות שמחרימה אותי ואת ממשל טראמפ כולו", פרסמו הודעות תנחומים.

"הודעות התנחומים והגינויים הללו ממשיכות להסתובב במחשבותי. אני מודע לגמרי לכך שחלקן הגדול נאמרו מן השפה ולחוץ ולמטרות פוליטיות בלבד. חלק ניכר מהמזרח התיכון גינה אמנם את הפיגועים בפיטסבורג, אבל מתנהג בעוינות קשה כלפי מדינת ישראל והעם היהודי", כתב גרינבלט.

"הגיע הזמן שכולם יבינו שתקיפת יהודים באמריקה אינה שונה במאומה מהתקפה על יהודים בכל מקום בעולם, כולל בישראל".

גרינבלט הביע את אכזבתו מכך שכל מי שמיהר לגנות את הטבח, לא הזדרז להצביע בעד גינוי ארגון הטרור חמאס באו"ם. "זו ממש בושה. קשה להבין כיצד ממשלות לא מגנות את חמאס לאחר שנים של התקפות באמצעות פיגועי התאבדות, חטיפות, ירי רקטות וטילים, ואלימות בלתי נתפסת נגד ישראלים".

"קשה לקדם את השלום, כאשר הקהילה הבינלאומית לא מצליחה להתאחד כדי לגנות ארגון טרור", דברי השליח.

הוא סיפר כי החרם הפלסטיני על הממשל האמריקני עובד בעיקר בדרג הגבוה. "למרות החרמת המנהיגות הפלסטינית את ממשל טראמפ, פלסטינים רבים ממשיכים להיפגש איתי. רובם מבקשים כי הפגישה תישאר בצללים, כי הם חוששים לחייהם. אני ממשיך לקיים את הפגישות הללו כדי לאפשר לפלסטינים לחלוק את מחשבותיהם, תלונותיהם, הערותיהם וביקורתם ולהשיב על שאלותיהם הרבות".