זירת הפיגוע בצומת עפרה
זירת הפיגוע בצומת עפרהצילום: ענבל ראובני/TPS

כוח ימ"מ ניהל הערב (רביעי) חילופי אש עם מחבלים בתוך הכפר סורדא באזור רמאללה, ככל הנראה מדובר בחולייה שביצעה את הפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון האחרון.

מדיווחי הפלסטינים עולה כי אחד המחבלים, סאלח ברגותי חוסל כשנורה על ידי כוחות הימ"מ. זאת לאחר שזוהה ונקרא לעצור, אך ניסה להימלט ולפגוע בלוחמים. ‏חשוד שני במעורבות בביצוע הפיגוע נעצר בפעילות כוחות הביטחון באזור רמאללה כשזוהה רכב חשוד שניסה להימלט מהחיילים. הכוחות פתחו במרדף והצליחו לעוצרו.

בתוך כך בית החולים שערי צדק פרסם הערב (רביעי) הודעה על פטירת התינוק של בני הזוג שירה ועמיחי איש רן שנפצעו בפיגוע בצומת עפרה בתחילת השבוע. "בצער רב אנו מודיעים על פטירת הילוד של שירה ועמיחי, ארבעה ימים לאחר הפיגוע, למרות מאמצי רופאי הפגייה להצילו", נמסר מטעם בית החולים.

הלווית התינוק נערכת הערב בחלקת צור בהר הזיתים בירושלים.

אביה של שירה, חיים סילברשטיין, סיפר אתמול: "שירה התעוררה לפני כמה דקות וזאת הפעם ראשונה שהם נפגשו כשהיא בהכרה. הם החזיקו ידיים וחייכו אבל לא יכלו לדבר. אין לנו מילים לתאר את השמחה, הזו למרות שמצבה עדיין קשה. אבל חייה ניצלו ואנחנו מברכים על הנס הזה".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) ביקרה את שירה איש-רן בבית החולים שערי צדק. "ביקרתי היום את שירה ועמיחי שנפגעו בפיגוע הירי הקשה בעפרה. פגשתי שתי משפחות מופלאות, משפחת סילברשטיין ומשפחת איש רן, שלא הפסיקו להודות על הנס הגדול של ההתאוששות של שירה, ועל כל התפילות של עם ישראל בכל רחבי העולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב כי כוחות הביטחון ימשיכו בפעילותם עד שיבואו חשבון עם המחבלים.

"לבי ולבנו עם שירה ואביחי על פטירת התינוק בן ארבעה הימים שאין לו אפילו שם. המרצחים הנתעבים האלה הם הפושעים הבזויים ביותר עלי אדמות. כוחות הביטחון דולקים אחר המרצח ומקווה שבקרוב מאוד יהיו חדשות בענין זה. לא נרפה עד שנמצא אותם ונמצה איתם את הדין", דברי נתניהו.