נתניהו קיבל את מסקנות ועדת חוק הגיור
נתניהו קיבל את מסקנות ועדת חוק הגיורצילום: קובי גדעון/לע"מ

בגילוי דעת חדש שמתפרסם היום (רביעי) קוראים מאות רבנים לדחות על הסף את דו"ח ועדת נסים, ולבסס את סמכות הגיורים תחת הרבנות הראשית לישראל.

על גילוי הדעת חתמו רבנים מכל רחבי הארץ: רבני ערים, רבני ישיבות ורבני קהילות ומוסדות. בין הרבנים הבולטים נמנים הרב אליקים לבנון, שלמה אבינר, הרב יהושע שפירא והרב חננאל אתרוג.

הקריאה שבה יוצאים הרבנים מגיעה על רקע המלצות שהגיש השר לשעבר משה ניסים, בעניין חוק גיור חדש, אשר עוררו התנגדויות עזות מצד גורמים שונים, ביניהם חברי הסיעות הדתיות והחרדיות בקואליציה והרבנים הראשיים.

בימים הקרובים אמורה להינתן בעניין תשובת המדינה לבג"ץ, לאחר סיום הארכה שניתנה לממשלה בכדי ללמוד את הדו"ח.

בגילוי הדעת מכריזים הרבנים כי ענייני הדת במדינת ישראל צריכים להיות תחת סמכות הרבנות הראשית בלבד. "מכריזים אנו קבל עם שענייני הדת במדינת ישראל, קטון כגדול, ובפרט דברים הנוגעים לכלל ישראל כגון ענייני הגיור, הנישואין והגירושין וכן ענייני הכשרות - צריכים להיות מופקדים בידי גדולי ישראל על פי הרבנות הראשית לישראל, על מנת לשמור על אחדות העם וקיום תורת ה' כהלכה במדינה".

עוד נכתב כי הרבנים רואים בדאגה את הסכנה לאחדות העם כתוצאה מההצעות לרפורמה בגיור, הכוללות הפקעת הסמכות מהרבנות הראשית והכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים.

"דורשים אנו להכיר רק בגיור שנעשה בסמכות ועל פי הוראת הרבנות הראשית לישראל, לדחות כעל הסף את דו"ח ועדת ניסים ולקדם באופן מיידי תיקוני חקיקה שיעצרו את ניסיונות בג"ץ להכרה בגיורים פרטיים ורפורמים", לשון גילוי הדעת.