חיים סילברסטיין, סב התינוקגיל קרמר / באדיבות אתר ישראל היום

מאות בני אדם השתתפו הערב (רביעי) בהלווית תינוקם של שירה ועמיחי איש-רן, שיולד כפג לאחר הפיגוע בצומת עפרה ומותו נקבע היום.

הרב רפאל איש-רן, סב התינוק, ספד לו והכריז על שמו. "בהלכה כתוב שצריך לתת שם לתינוק אז הוריך נתנו שם. בעל משמעות גדולה ומסמל את הכל - עמיעד ישראל. עמנו פה לעד. עם ישראל פה לעולמי עולמים".

"המסר שלנו הוא ברור – אותנו לא ישברו. אנחנו בוכים וכואב לנו, אבל אנחנו חזקים", אמר הרב איש-רן.

הרב רפאל איש-רן, סב התינוקגיל קרמר / באדיבות אתר ישראל היום

הסב השני ואביה של שירה, חיים סילברסטיין, ספד "עמיחי ושירה ילדינו האהובים שוכבים כעת פצועים בבית הרפואה שערי צדק. כשהתבשרנו על ההריון, איזו שמחה, נין ראשון - חודש שביעי וההתרגשות מתגברת. הדלקת נר שמיני בשמחה, נסיעה הביתה והמתנה תמימה בתחנת בעפרה".

"ואז צרור כדורים קטע את השמחה, הציפייה והחלומות. זה נס גלוי שחיי שירה ועמיחי ניצלו ולדאבוננו אחרי מאבק התינוק נפטר. אויב אכזרי ושפל כוון את נשקו לעבר אשה הרה כיוון שרצה לעקור אותנו מארצנו", הוסיף הסב.

"לעולם לא תצליחו. אנחנו חזקים יותר מכם. אנחנו צודקים יותר מכם. אנחנו שייכים לכאן יותר מכם. אנחנו ננצח אתכם. זו ארצנו, עמנו ותורתנו הקדושים. עמיחי ושירה, לבנו נקרעים מצער על הכאב והאבדן. אבל בנכם הטרי עמיעד ישראל, נכדנו הרך, השם ייקום דמו, כבר עשה רבות בטרם מלאו לו ארבעה ימים. הוא איחד את עם ישראל שהתגייס בתפילות, בחיבוקים, באהבה".

"הוא זיכה רבבות מבני עמנו בלימוד תורה ובאהבת חינם. בנחישות הוא עיכב את החזרת נשמתו לקדוש ברוך הוא עד אשר הוריו הפצועים יפגשו אותו, יחבקו אותו וייפרדו ממנו", הוסיף הסב.

הרב שמואל אליהו בהלווית התינוקגיל קרמר / באדיבות אתר ישראל היום

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ספד גם הוא לתינוק. "הוא אולי התינוק הקטן ביותר אי פעם שנרצח על ידי מחבלים".

"מבחינתם, כל זיק של חיים צריך לכבות. מבחינתנו כל נקודה של חיים זו דרך להרבות אור לאמונה, חיים ותקווה. כולנו מרגישים משפחה אחת עם עמיחי ושירה איש רן. הלב של כל עם ישראל פעם עם הלב של התינוק הזה ושל אבא ואמא שלו שנמצאים עכשיו בבית החולים", הוסיף הרב אליהו.

יוסי דגן ראש המועצה אזורית שומרון אמר בהלוויה, ''נקמת ילד קטן לא ברא השטן. השומרון איבד השנה ארבעה אנשים בפיגועי טרור והיום אנחנו קוברים את החמישי, תינוק בן יומו. מול מי אנחנו עומדים. איזה אנשים שפלים. אנחנו לא נסתפק יותר בטיפול כירורגי של תפיסת המחבל. עד מתי? עד מתי יישפך דם יהודי?

"נמאס מהרפיסות, אנחנו דורשים פעולות תגמול. אנחנו דורשים ממך אדוני ראש הממשלה שתכריז עכשיו על בניית ישוב חדש ליד הישוב אלון מורה לזכר עמיעד ישראל התינוק הקטן. סמוך לישוב בו מתגוררים הוריו אנחנו נשבעים כאן שאנחנו ננקום את מותו של עמיעד ישראל. בבניה. נצח ישראל לא ישקר", הוסיף דגן.

ראש מועצת שומרון בהלוויהגיל קרמר / באדיבות אתר ישראל היום

הרב אליקים לבנון בהלוויה התינוקגיל קרמר / באדיבות אתר ישראל היום