חיים סילברסטיין, סב התינוקגיל קרמר / באדיבות אתר ישראל היום

חמאס הודיע הלילה (חמישי) כי המחבל סאלח עומר סאלח ברגותי שחוסל על ידי כוחות ימ"מ סמוך לכפר סורדא שבאזור רמאללה, הוא שביצע את הפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון האחרון.

סאלח (29), פעיל חמאס מהכפר קובר ליד רמאללה, הוא בנו של בכיר חמאס המחבל עומר ברגותי שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים לאחר שהיה אחד משלושת רוצחיו של ישראלי בשנת 1978. עומר נשפט למאסר עולם אך שוחרר בעסקת ג'יבריל בשנת 1985.

דודו של המחבל הוא נאיל ברגותי, מוותיקי האסירים הביטחוניים שיושבים בכלא בישראל. נאיל (אחיו של עומר) הואשם גם הוא ברצח הישראלי יחד עם עומר.

סאלח חוסל אמש על ידי כוחות ימ"מ כאשר ניסה להימלט מניסיון המעצר וניסה לפגוע בכוחותינו. במקביל לחיסולו, לוחמי צה"ל, השב"כ והימ"מ עצרו מחבלים נוספים שחשודים בביצוע הפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון האחרון. המחבלים שנעצרו הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

בפיגוע הירי בצומת עפרה נפצעו שבעה בני אדם ונרצח תינוק, עמיעד ישראל איש-רן הי"ד אשר היה ברחמה של אמו, שירה איש-רן שנפצעה קשה בפיגוע. רופאי בית החולים שערי צדק נאלצו לבצע לידת חירום אך התינוק לא שרד ונפטר כעבור שלושה ימים.

הלווית התינוק נערכה אמש בחלקת צור בהר הזיתים בירושלים. אביה של שירה, חיים סילברשטיין, ספד: ''עמיחי ושירה, לבנו נקרעים מצער על הכאב והאבדן. אבל בנכם הטרי עמיעד ישראל, נכדנו הרך, השם ייקום דמו, כבר עשה רבות בטרם מלאו לו ארבעה ימים. הוא איחד את עם ישראל שהתגייס בתפילות, בחיבוקים, באהבה".

"הוא זיכה רבבות מבני עמנו בלימוד תורה ובאהבת חינם. בנחישות הוא עיכב את החזרת נשמתו לקדוש ברוך הוא עד אשר הוריו הפצועים יפגשו אותו, יחבקו אותו וייפרדו ממנו", הוסיף הסב.