מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברוב של 58 מתנגדים מול 43 תומכים הסירה אתמול מליאת הכנסת את הצעת החוק של ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) שביקשה למנוע החדרת לימודי קודש למוסדות החינוך הממלכתיים.

בשם הממשלה עלה להשיב סגן שר החינוך מאיר פרוש שתקף את בחריפות את ההצעה וטען כי רוב הורי ישראל מעוניינים בלימודי יהדות במערכת הלימודית הממלכתית.

בדבריו התייחס לדברי ההסבר של הצעת ח"כ יונה שם נאמר כי "בשנים האחרונות תופסים לימודי יהדות אורתודוכסית במוסדות החינוך הממלכתיים את מקומם של לימודי הדמוקרטיה...".

פרוש תהה על הדברים: "אני חושב שחבר כנסת מלומד שמבקש לשכנע חברי כנסת היה צריך פה לתת דוגמאות היכן לימודי היהדות האורתודוכסית תופסים את מקומם של לימודי הדמוקרטיה במוסדות החינוך הממלכתיים. אבל הוא לא עשה את זה. ממש לא עשה את זה".

בדבריו התייחס לטענתו לפיה החינוך הממלכתי בישראל עובר כביכול "תהליך הדתה מכוון", כלשונו. "הטענה הזו מאוד פופולרית היום", הטעים פרוש באירוניה ושאל אותו האם הדברים הללו מייצגים את כלל הורי ישראל. "ההצעה הזו מייצגת את מה שכל ההורים בכל בתי הספר הממלכתיים רוצים שיהיה?! רוב ההורים בישראל רוצים לימודי יהדות במערכת החינוך".

פרוש אף טען כי משרד החינוך מתנהל על פי אמות המידה הקבועות בחוק. "כבר כיום נתונות לשר החינוך סמכויות לפי סעיף 2(ב) לחוק חינוך ממלכתי למנוע כניסה של גורמים חיצוניים שיש בפעילותם כדי לסתור את מטרות החינוך הממלכתי.

סגן השר הוסיף כי ההתנגדות להצעה הגיעה גם מכיוון אנשי המקצוע במשרד הטוענים כי נוסח הצעת החוק עושה שימוש במונחים עמומים, שעלולים לפגוע בפעילויות רצויות שדווקא עומדות בקנה אחד עם מטרות החוק, "לכן יש קושי במונחים הדתה, כפירה במושכלות הדתיים וכיוצא בזה".

"לכן", סיכם פרוש, "המשרד, באופן מקצועי, מבקש להסיר את ההצעה מסדר היום, ואני מקווה שכך חברי הכנסת ינהגו".