ישראל גנץ: עד כאן. הביטחון חייב לחזור

תושבי מועצת בנימין, מועצת שומרון ובית אל יצאו הערב (שלישי) להפגין מול בית ראש הממשלה בקריאה למנוע את הרצח הבא, בעקבות פיגועי השבוע האחרון.

ההפגנה תפתח מאבק של הרשויות להסדרת ההתיישבות, לטיפול בהיבט הביטחוני ביתר שאת וליצירת שינוי במצב תודעתי מול העולם בכל הקשור להתנחלויות.

לדברי ישראל גנץ, ראש מועצת מטה בנימין, "הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים. אני דורש מראש הממשלה לטפל בטרור כמו שצריך לטפל בטרור".

"צעד ראשון חייב להיות איסור מוחלט ומיידי על האוכלוסייה הערבית להמשיך לנסוע בציר 60. במקביל אני דורש מראש הממשלה להחיל ריבונות ישראלית על בנימין יהודה ושומרון. חייבים לצאת מהחשיבה המקובעת, להבין שאנחנו בעיצומו של גל טרור רצחני חדש שמטרתו לסלק את היהודים מיהודה בנימין ושומרון ומכל הארץ. חייבים לפתח את האחיזה היהודית ולפגוע להם במוטיווציות מחד ומאידך לבצע טיפול שורש אמיתי בתשתיות הטרור. תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הערבי", מוסיף גנץ

יוסי דגן: סיימנו לשתוק. סיימנו לקבור

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, ציין "אנחנו כאן ראשי המועצות בנימין, בית אל ושומרון יחד,

אומרים לראש הממשלה ושרי הממשלה ששלנו שאנחנו כל כך אוהבים -סיימנו לשתוק. סיימנו לקבור. יש כאן הפקרות מוחלטת. באנו לומר די. ביום ראשון כולנו משביתים את המועצות, עוצרים את שגרת החיים, את מערכות החינוך, אנחנו נעמוד בחוץ ונאמר די לשפיכות הדמים. לא נשתוק יותר"

"דורשים מנתניהו: דם יהודי אינו הפקר"

שי אלון, ראש מועצת בית אל, הוסיף, "אנחנו באירוע קשה לצפיה. ימי אוסלו לא יחזרו יותר, אנו קוראים לציבור להגיע בשבע בערב לעצרת בירושלים. מבטיחים שנעצור את כל מסעות ההרג הלא לגיטימיים.
דם יהודי אינו הפקר".

ראשי המועצות קוראים לכולם להתייצב הערב: "אנחנו מודיעים על הפגנה היום בשעה 7 בערב בכיכר פאריז מול ביתו של ראש הממשלה. נבוא כולנו ונזעק: דם יהודי אינו הפקר".