ח"כ מוטי יוגב: "חוק חיוני לעצירת הטרור"

שר החינוך נפתלי בנט החליט להעלות לוועדת השרים לחקיקה את חוק גירוש משפחות מחבלים כבר ביום ראשון הקרוב, בעקבות גל פיגועי הטרור וחרף התנגדותם העקבית של גורמי המשפט.

על פי ההצעה שיזם ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), אלוף פיקוד המרכז יוכל לגרש משפחת מחבל שפגע/ניסה לפגוע תוך שבעה ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון במטרה להביא להגברת ההרתעה.

הצעת החוק הייתה אמורה לעלות להצבעה לפני כחודש וחצי, אולם נדחתה לבקשת ראש הממשלה בטענה כי יקדם שורת מהלכי הרתעה כנגד הטרור הפלסטיני בקבינט. משהדברים לא קודמו, הכריע בנט כי החוק יעלה ביום ראשון הקרוב להצבעה.

בנט, יו״ר הבית היהודי, אמר כי ״גל פיגועי הרצח מתחולל כי המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול: לא הרסו למעלה מ-105 בתי מחבלים, לא עוצרים משכורות רוצחים ולא מגרשים מחבלים.

''עמיעד ישראל ז״ל ושני חיילים גיבורים נרצחו באכזריות על ידי השפלים שבאדם. לכן, החלטתי להביא את החוק לגירוש משפחות מחבלים להצבעה ביום ראשון הקרוב, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אם לא נפעל מיד, נראה התגברות של גל הטרור״, הוסיף בנט.

ח״כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שמקדם את הצעת החוק, אמר כי ״על רקע התגברות פיגועי הטרור ביהודה ושומרון, אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון להסיר את החסמים מעל החוק לגירוש משפחות מחבלים רוצחים ולהוסיף עוד כלים לארגז הכלים להרתעה. חוק זה חיוני לעצירת הטרור, למניעת פיגועים ולהצלת חיים״.

ישראל גנץ: עד כאן. הביטחון חייב לחזור