עצרת בתל אביב
עצרת בתל אביבצילום: קובי ריכטר/TPS

בכיכר רבין בתל אביב נערכה הערב (מוצאי שבת) עצרת זיכרון לזכרם של קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד שנרצחו באזור התעשייה ברקן.

המשפחות מוחות על מה שהן מכנות "אוזלת היד של הממשלה במלחמה בטרור".

"מה שחווינו אי אפשר להחזיר, אבל אנחנו מנסים למנוע את הפיגוע הבא, אפילו אם הוא הפיגוע הכי קטן שיש. אם אנחנו יכולים לעשות משהו זה יעשה לנו את הכי טוב", אמר לחדשות עשר גיא יחזקאל, ששכל בפיגוע את אשתו קים לבנגרונד-יחזקאל. "בעצם אנחנו רוצים לשנות את המדיניות פה. בעיקר להשיב את כוח ההרתעה, להרוס בתי מחבלים עונש מוות, ולגרש את המשפחות שלהם".

טל, אחיו של זיו חג'בי נאם מטעם המשפחה, "אנחנו עם מלוכד ורוצים את השינוי הזה. אנחנו פה הערב כדי לזעוק את זעקתם של אחי זיו שלא פה, של קים שכבר לא פה, של רונן שלא פה, של דני ועוד כל כך הרבה יקרים שלא איתנו פה, ולא יכולים לזעוק את הזעקה הזאת".

"אנחנו עומדים פה היום, ומחר זה יכול להיות כל אחד ואחד מכם. אנחנו כאן להסביר לממשלה שדי, חלאס, אי אפשר להמשיך עם החיים ככה. צריך שינוי, הם צריכים לפחד מאיתנו ולא שאנחנו נחשוש מהם. צריכה להיות אפס סובלנות לפיגועים. דם יהודי הוא לא הפקר".

כוחות הביטחון חיסלו ביום חמישי בשכם את המחבל אשרף נעאלווה שביצע את פיגוע הירי. נעאלווה היה חמוש בעת שהכוחות הגיעו למקום שבו הסתתר ואף תכנן לבצע פיגוע נוסף. המחבל נהרג במהלך ניסיון המעצר. פלסטיני נוסף שהיה במקום נעצר בחשד שסייע לו להימלט.

המחבל הסתתר בבית במחנה הפליטים עסכר שבשכם, לאחר שמאז בריחתו החליף כמה מקומות מסתור.

לפני שבועיים הוגש כתב אישום נגד אביו של המחבל, המייחס לאב עבירות של אי מניעת עבירה ושיבוש הליכי משפט. מכתב האישום עולה כי האב ידע שבנו מתאמן בנשק המצוי ברשותו ושברצונו לבצע פיגוע. בנוסף, האב פעל למכירת רכבו של המחבל במטרה להעלימו, ומשלא הצליח החביא את הרכב.