מחאת המשפחות השכולות
מחאת המשפחות השכולותצילום: קובי ריכטר/TPS

טל חג'בי, אחיו של זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשייה ברקן, התייחס הבוקר (ראשון) להפגנה שנערכה אמש בכיכר רבין נגד מדיניות הממשלה.

"יצאנו להפגין כדי לבקש הרתעה כי כרגע המחבלים צוחקים עלינו וממשיכים לעשות פיגועים". חג'בי אמר את הדברים בתוכנית "בוקר אור".

"את אח שלי זה לא יחזיר, אך אם נצליח להציל משפחה אחת כזאת זה כמו להציל עולם ומלואו". מחר בבוקר צפוי חג'בי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

חג'בי הסביר כי "אתמול הגענו לזעוק ולצעוק בשם כל המשפחות השכולות ובשם כל הנפגעים בפעולות האיבה שלא יכולים לצעוק. הזעקה שלנו נובעת מכך שלא ניתן לחיות ככה יותר, לא יכול להיות שבן אדם יצא מהבית שלו לעבודה ולא יחזור - זה חייב להיפסק". לדבריו, "ההתרעה חייבת לבוא לידי ביטוי בהריסת בתי מחבלים וגירוש משפחותיהם, כי כרגע אחרי כל פיגוע שהם עושים הם מקבלים כסף וזוכים לתמיכה מחמאס".

נוסף על כך, התייחס חג'בי לרגע שבו נודע לו על חיסול המחבל שרצח את אחיו: "קיבלתי את הבשורה ברגע שנחתתי בנתב"ג - הרגשתי שחיכו לי וזה מצמרר". לדבריו, "לא מדובר בסגירת מעגל, אלא בחצי נחמה ובשמחה מהולה בעצב". עוד ציין כי "עדיף שהמחבל חוסל כי המשפחה לא הייתה יכולה להתמודד איתו בבית משפט".

כ-300 בני אדם השתתפו אמש בעצרת בכיכר רבין שבתל אביב שאורגנה על ידי משפחותיהם של קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי, שנרצחו לפני כחודשיים בפיגוע הירי באזור התעשייה בברקן. זאת במחאה על "המדיניות הרופסת של מקבלי ההחלטות בטיפול בטרור".