הנשיא נפרד מרונה רמון ז"ללע"מ

רונה רמון ששכלה את בנה ובעלה הטייסים הלכה לעולמה היום (שני) בגיל 54 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

רמון השתמשה בסיפורה האנושי כדי להוות מקור השראה לרבים. היא שכלה את בעלה, אל"מ אילן רמון שהיה האסטרונאוט הישראלי הראשון, באסון מעבורת קולומביה בשנת 2003. שש שנים מאוחר יותר נהרג בנה סרן אסף בתאונת אימונים בחיל האוויר.

קרן רמון, בראשה עמדה, פרסמה הודעה לאחר פטירתה בה נכתב, "בצער ובעצב שלא ניתנים לכמת במילים, אנחנו נאלצים להודיע על לכתה של רונה רמון, שנפטרה היום בשלווה בביתה - מוקפת במשפחתה ובחברים קרובים".

"רונה נפטרה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. רונה היקרה הייתה אם לטל, יפתח, נועה וסרן אסף רמון שהיה טייס בחיל האוויר הישראלי, אלמנתו של אלוף משנה אילן רמון – האסטרונאוט הישראלי הראשון", לשון ההודעה.

עוד נאמר בה כי "רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה. היא הייתה אישה מעוררת השראה שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה".

"רונה הייתה המייסדת והנשיאה של עמותת קרן רמון. היא יזמה והייתה שותפה לעשרות מיזמים חינוכיים וחברתיים- בשיתוף משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. מיזמים שהשפיעו על עשרות אלפים מידי שנה. אנחנו כבר מתגעגעים לנוכחות המחבקת שלה", נכתב בהודעת הקרן.

רונה רמון: זו סגירת מעגל

רונה רמון מדברת על קבלת שרידי המעבורת שבה נהרג בעלה אילן ז"ל

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ספדו לרמון. "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו- אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. ועכשיו רונה אהובה, 'מלאכי ציפורים מעלייך, מלווים את צעדייך'".

"לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החסרון שלא יוכל להימנות. נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת 'לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך' נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים", דברי הנשיא ורעייתו.

גם ראש הממשלה ורעייתו פרסמו הודעת אבל: "רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה - טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום. תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה. יהי זכרה ברוך''.

נתניהו: תמיד נזכור את רונה רמוןלע"מ

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב בחשבון הפייסבוק שלו, "רונה רמון זכרונה לברכה התמודדה בחייה עם ייסורי איוב. בעלה, האסטרונאוט אילן רמון, עלה בסערה השמימה למול עיניה. 'התשמע קולי, רחוקי שלי', היא שרה לו - וכולנו יחד איתה".

"בנה, הטייס המצטיין אסף רמון, צלל אל מותו בתאונה אימונים. 'ילד בכור שלי, השמים הם שלך', היא ספדה לו - וכולנו יחד איתה. אדם רגיל היה מתכנס אל תוך צערו, מוותר. אדם רגיל היה נכנע לכאב שאין לו סוף. אבל לא רונה".

"באצילות נפש היא הצליחה לעלות מן הסערה ולהדגים לכולנו מהו אומץ, מהי אמונה, מהי בחירה בחיים.
ראיתי אותה בטקס המשואות לכבוד יום העצמאות ה-68, עולה בצעדים בטוחים להדליק משואה לכבוד "העושים מתוך הכאב והיוצרים מתוך החושך, ולתפארת מדינת ישראל". דמעות עלו אז בעיני. כשעולה לנגדי דמותך הזקופה והחזקה, שלא הרפתה מעשיית טוב ממש עד יומה האחרון, דמעות עולות בעיני גם עתה", סיכם אדלשטיין.

השר ישראל כ״ץ אמר, "אני כואב את לכתה של רונה רמון, סמל ישראלי, שלקחה את כאבה האישי והפכה אותו לחוזק ולמפעל חיים בחינוך וקידום בני נוער. כאשר בישרתי לה שהחלטתי לקרוא לשדה התעופה האזרחי הראשון שמוקם מאז קום המדינה ברמת תמנע ליד אילת ע״ש בעלה אילן ובנה אסף ז״ל לא היה מאושר ממנה".

"לפני מספר חודשים זכיתי לקיים יחד איתה ועם בני המשפחה טקס מרגש מאין כמוהו לקריאת השדה על שם יקיריה אילן ואסף. בקרוב כאשר נחנוך את שדה התעופה רמון, רונה תהיה שם ביחד איתנו ועם אילן ואסף והחברים", דברי השר כ"ץ.

שרת התרבות והספורט מירי רגב פרסמה גם היא הודעת אבל. "זכיתי להכיר את רונה רמון עת הדליקה משואה בשנת ה-68 למדינת ישראל. היא ריגשה את כל העם בטקס המשואות - היא ריגשה את כולנו בהתמודדות היום יומית שלה עם אובדן בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה באסונות אוויריים והיוותה השראה לרבות ולרבים מאיתנו".

"בייסוד 'קרן רמון' על ידה לזכרם של יקיריה, היא הנחילה לדור ההווה ולדור העתיד את מורשת המצוינות שאפיינה אותם. רונה האהובה, נוחי בשלום על משכבך. לעד נשמע קולך", אמרה השרה רגב.

שר החינוך, נפתלי בנט, ספד גם הוא לרמון. "עצב כבד יורד על עם ישראל עם היוודע דבר פטירתה של רונה רמון הנפלאה. כמה אהבה, ציונות, מסירות ותרומה ישנם באישה זו ובמשפחה זו. ‬רונה היוותה דוגמא ומופת לעשייה ונתינה, דווקא מתוך משבר".

"על אף שאיבדה שניים מהיקרים לה מכל, האסטרונאוט אילן רמון ובנם אסף, טייס מצטיין, היא בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה. רונה תחסר בלב כולנו. צוואתה היא אופטימיות ונתינה", דברי השר בנט. ‬

שר החקלאות אורי אריאל אמר כי "רונה רמון הייתה אשת חיל, אשר פעלה רבות לטובת החברה הישראלית כולה. בלכתה, היא השאירה אחריה מורשת של סולדריות ואצילות נפש".