אלירן עטר. צמד מול קבוצתו לשעבר
אלירן עטר. צמד מול קבוצתו לשעברצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

בדיוק שש שנים עברו מאז ניצחה מכבי חיפה את מכבי ת"א באצטדיונה הביתי. היה זה ב-17 בדצמבר 2012, רגע לפני ההתרסקות הגדולה שמאז רק הלכה והחמירה.

7 שנים רעות עוברות על הירוקים מחיפה. 7 שנים שנשיא המועדון והבעלים יענקל'ה שחר משקיע בקבוצה כספים רבים, מנסה לשנות ולתקן ולא מצליח. 7 שנים בהם האוהדים הירוקים לא אומרים נואש, ממלאים את אצטדיונם הביתי בכל משחק ונוחלים שוב ושוב אכזבה והשפלות בלי סוף.

הערב (שני) המפלה המקצועית של הירוקים מחיפה המשיכה ואף חדרה אל היציעים - כשביציע הצפוני הופיעו שלטים בגנות הבעלים שחר, עליהם נכתב בין היתר: "הרסת את כל מה שבנית" ו"נשיא ללא חסינות" וכן הודלקו אבוקות ביציעים בניסיון לפגוע בכיס של הבעלים.

מדובר בצעד נוסף במחאה כנגד הבעלים החיפאי שנראה כי ימיו בקבוצה ספורים. והיה גם כדורגל, אך שם החיפאים לא באמת היו קיימים.

הצהובים מת"א, שב-1994 הפסידו לחיפאים הירוקים בתוצאה ההיסטורית 0:5, תוצאה עליה כתבה להקת משינה "חזרנו מחיפה עם הפנים בין הידיים", היו לא רחוקים הערב מלנקום בהם על כר הדשא.

אלירן עטר חזר היישר אל ההרכב הפותח בכדי לכבוש צמד כבר במחצית הראשונה, ובפתיחת השניה בישל לדור פרץ את השלישי. שער של איתי שכטר נפסל בטענה לעבירה שלא הייתה, ומכבי חיפה הצליחה רק לצמק עם שער של סלליך בדקה ה-69.

בסיום, 3:1 לתל אביבים שעוד לא הפסידו העונה בליגה ומגדילים שוב את הפער בטבלה מהמקום השני ל-11 נקודות. מתי זה ייגמר? כנראה שלא בקרוב. אוהדי חיפה? הפעם הם אלה שתופסים את הפנים בין הידיים.