רונה רמון
רונה רמוןPhoto by Marc Israel Sellem /POOL /FLASH90

רונה רמון ז''ל שהלכה לעולמה בגיל 54, ביקשה בצוואתה שהותירה לשרוף את גופתה ולא לערוך לה טקס קבורה.

רמון שנפטרה בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן, הסבירה כי היא מבקשת למנוע מילדיה את הקושי הכרוך בהלוויה נוספת, לאחר שכבר איבדו את אביהם אילן ז''ל ואת אחיהם אסף ז''ל.

רמון הותירה אחריה שלושה ילדים והורים. ארונה יוצב מחר (רביעי) במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו, והקהל יוכל לחלוק לה כבוד אחרון בין השעות 9:00-13:00. טקס האשכבה יתקיים מחר בשעה 16:00 בהשתתפות בני משפחה וחברים.

הנשיא נפרד מרונה רמון ז"ללע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר אתמול כי "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו - אצילית, זכּה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמיים, ורונה נגעה לנו בלב. ועכשיו רונה אהובה, 'מלאכי ציפורים מעלייך, מלווים את צעדייך'.

''לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החיסרון שלא יוכל להימנות. נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת 'לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך'. נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים", דברי הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת הספד שבה נאמר "רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה - טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום. תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה. יהי זכרה ברוך".

רונה רמון ז''ל היא אלמנת האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל ואמו של טייס חיל האוויר אסף רמון ז"ל. רמון השתמשה בסיפורה האנושי כדי להוות מקור השראה לרבים.

קרן רמון, בראשה עמדה, פרסמה הודעת אבל שבה נכתב כי "רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה. היא הייתה אישה מעוררת השראה שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה".

"רונה הייתה המייסדת והנשיאה של עמותת קרן רמון. היא יזמה והייתה שותפה לעשרות מיזמים חינוכיים וחברתיים- בשיתוף משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. מיזמים שהשפיעו על עשרות אלפים מידי שנה. אנחנו כבר מתגעגעים לנוכחות המחבקת שלה", נכתב בהודעת הקרן.