שטרות נופלים מהשמיים- נדיבות או פרסומת סמויה?
שטרות נופלים מהשמיים- נדיבות או פרסומת סמויה?צילום: iStock

לפעמים החיים מפתיעים יותר מכל דבר אחר. הולכי הרגל בהונג קונג נדהמו למראה מחזה לא שגרתי- אלפי שטרות מעופפים צנחו עליהם מהשמיים.

הכל התחיל כאשר הגיע למשטרה דיווח בהול על התפרעויות באחד מהרחובות הראשיים שבעיר. האחראי הראשי להמולה היה אדם צעיר שעמד על אחד הבניינים והתחיל לזרוק שטרות של מאה דולר הונג קונגי אל העוברים ושבים ברחוב מתחתיו.

השוטרים שהוזעקו למקום ניסו לעצור את האחראי לגשם השטרות ולסיים את ההתקהלות, אך התקשו להגיע אליו בין כל ההמון שנדחף להשיג לעצמו כמה דולרים. לבסוף, כוחות המשטרה הצליחו לעלות לגג הבניין ולעצור את החשוד, לא לפני שכבר הספיק להשליך אלפי שטרות לרחוב. שוטרי הרחוב אף ניסו לקחת מהאנשים את הכסף שנזרק אך הצליחו לאסוף רק 500 שטרות מתוך כל האלפים.

לפי הדיווחים, האחראי על ההמולה הוא וונג צ'ינג קיט, מיליונר צעיר בן 24 המכונה "מאסטר המטבעות הצעיר" שהתעשר לאחרונה בעקבות עסקאות במטבעות וירטואליים כדוגמת ביטקוין. וונג מתאר את עצמו כ"רובין הוד" של המטבעות בכך שהוא גונב מהעשירים ומעניק את הכסף בחזרה לאנשים הפשוטים שברחוב. לטענתו, זריקת השטרות לרחוב היתה קריאה לציבור להתחיל לסחור במטבעות וירטואליים ולהרוויח כמותו.

המשטרה כאמור לא התלהבה מרצונו הטוב של וונג ועצרה אותו כמטריד באישום "הפרת שלום הציבור" למרות מחאות הסובבים. אבל, למרות המצג העצמי של וונג כמסייע לציבור- יש מי שחושדים במניעיו. לטענתם, כל האירוע של זריקת השטרות היה רק מסע יחצנ"י להעלות את ערך הביטקוין שצנח דרמטית בזמן האחרון.

בחצי השנה האחרונה, ובמיוחד בחודשיים האחרונים, החלו המשקיעים לנטוש את השקעותיהם בביטקוין ובכך לגרום לצניחת ערכו. שוויו של המטבע הוירטואלי נחתך בשנה האחרונה משווי הקרוב ל20,000 דולר לביטקוין אחד, לשווי הנוכחי של פחות מ3.5 אלף דולר. לדברי המומחים, וונג התלוי בערך הביטקוין ניסה לגרום לעוד משקיעים להיכנס לתחום המטבעות הוירטואלים ובכך להעלות את ערכם.

אבל, בלי קשר לכוונותיו של וונג- נראה שאף אחד לא יתלונן אם הוא יחליט להמשיך להוריד גשם של שטרות ברחובות העיר.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!