משואה לתקומה:מיצג על השואה במקום מסעאלירן אהרון

תלמידי ישיבת "נתיבות יוסף" בישוב מצפה יריחו הקימו בימים אלו מיצג מרשים בנושא השואה שכותרתו "משואה לתקומה".

בישיבה מסבירים את ההחלטה על הקמת המיצג ומציינים כי כשדור השואה הולך ונעלם, הקושי בהנצחת השואה בדרך משמעותית לדורות הבאים רק גובר. "בחרנו להפעיל את המיצג בשבוע שבו אנו מציינים את - יום הקדיש הכללי (י בטבת) כיוון שלעם היהודי זיכרון היסטורי שאינו שוכח כמעט דבר. הנצחה של אירועים, אסונות וגם ניצחונות, היא עודנה חלק מהחיים היהודיים".

"צורת ההנצחה שבוחר עם ישראל לאירועים שונים יכולה להשתנות מזמן לזמן ומדור לדור, אך אפשר לומר בוודאות שהזיכרון היהודי וההנצחה ינצחו בסופו של דבר. לפיכך יום הקדיש הכללי בעשרה בטבת מקבל חשיבות גדולה יותר מסתם יום תענית וזיכרון. זה יום שבו אנחנו מקדשים מחדש את הערכים, את ההיסטוריה ואת השליחות של העם היהודי", מוסיפים בישיבה

המיצג מתחיל בחדר קטן שמייצר תחושה של מחנק וצפיפות. בהמשך המיצג עוברים לחדר המספר על עליית הנאצים בגרמניה והתחלת הפוגרומים ביהודים, "ליל הבדולח " וריכוז בגטאות. משם עוברים לצריף המדמה את מחנה אושוויץ ומשם לפתרון הסופי, בורות המוות, תאי הגזים וצעדות המוות.

בסוף המיצג עוברים לחדר מואר שמייצג את תקומתה של מדינת ישראל, הכרזת המדינה, משפט אייכמן ומסתיים בהישגים הגדולים של מדינת ישראל כברקע מתנגן המנון המדינה ושירת 'אני מאמין'.

משואה לתקומה:מיצג על השואה במקום מסעאלירן אהרון

המיצג מלווה באפקטים של אור, עשן, נרות והקלטות ודמויות חיות ומציג בדרך לא שגרתית את הסבל והשואה שעבר העם היהודי בשואה עד להקמת מדינת ישראל.

מסורת הקמת המיצג החלה לפני מספר שנים, כשבכל שנה בוחרים תלמידי הישיבה נושא אחר הקשור לשואה. שכבת תלמידי י"ב הם אלה שבונים את המיצג ואף מדריכים את הקבוצות השונות שמגיעות למיצג.

בשנים האחרונות ביקרו במיצג מלבד - תלמידי הישיבה, הורי התלמידים, תלמידים מבתי ספר שונים ברחבי הארץ, הנהלת החמ"ד בראשותו של אברהם ליפשיץ, מפקחים מכל רחבי הארץ, אנשי מחלקת החינוך של המועצה, ראש המועצה, מועצת יש"ע, ואף חברי הכנסת.