הקצינים בסיור
הקצינים בסיורצילום: דובר צה"ל

מפקדי החטיבות המרחביות באוגדת יהודה ושומרון השתתפו השבוע ב"יום למידה" בעקבות אירועי הטרור האחרונים בגזרת בנימין.

המפגש התקיים בחטיבה המרחבית "בנימין", ובמהלכו סיירו המפקדים בנקודות בהם אירעו הפיגועים שהתרחשו בשבוע שעבר.

המפקדים קיימו שיח משותף שבו הם דנו על מוכנות הכוחות בשטח. כמו כן, המפקדים ערכו דיון בנושא התמודדות עם אירועים מפתיעים ודיוק היכולת להגיב לאירועים אלו, זאת במטרה להפיק לקחים להמשך. מצה''ל נמסר כי ''אוגדת איו"ש תמשיך לפעול על מנת להגן על תושבי הגזרה''.

אתמול סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגדת איו"ש ונפגש עם חיילים מגדוד הנח"ל החרדי 'נצח יהודה' ששניים מחבריהם נפלו בפיגוע בשבוע שעבר בצומת גבעת אסף.

"אחד מהחברים שלכם נאבק על חייו, וכולנו מתפללים בשבילו. מנגד, גם הושגו הישגים. המרצחים האלו חוסלו ואני בטוח שזה רק עניין של זמן עד שנגיע לשלישי", עודד נתניהו את הלוחמים, "הפעילות שלנו נמשכת. העברתי את היום עם המפקדים שלכם, הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד, אנחנו מלאי הערכה לפעילות שלכם, ובטוחים לגמרי ביכולת שלנו למלא את המשימה העיקרית".

לדבריו, "המשימה העיקרית היא קודם כל להלום בטרור, לשמור על ביטחון המדינה, על ביטחון המתיישבים, וכמידת האפשר גם לשמור על השקט בזירה הזאת, גם אל מול התושבים הפלסטינים".

נתניהו ציין, "אני מתרשם שיש הרבה התפתחויות, פיתוחים וטכנולוגיה, ובסוף זה מגיע אליכם במחסום, בצירים, או בישובים. הפעילות המבצעית צריכה להיעשות בצורה הטובה ביותר, בחיילוּת המקצועית ביותר, ובסוף גם עם הלב והנשמה. אני חושב שבהתחלה ובסוף זה חיילוּת, והנכונות גם לעמוד בפרץ. כל אחד מכם יודע את זה, ובשביל זה אתם נמצאים כאן".

"כל הפירמידה שלנו בנויה עליכם, על החיילים והמפקדים, כמה שלא נוסיף אמצעים ויכולות, ומוסיפים הרבה, בסוף זה בנוי עליכם. אני רוצה להביע הערכה גדולה, ולהצדיע לכם, וכל עם ישראל מצטרף אליי", הוסיף ראש הממשלה.