קורן: היועמ"ש יכול להביע את דעתו ואנחנו נחוקק

עם תום ההצבעה בקריאה טרומית על חוק ההסדרה ה-2 והעברתו ברוב גדול בכנסת אומרת חברת הכנסת נורית קורן (ליכוד) כי אין חוק מוצדק מזה המעניק לתושבי ההתיישבות ביהודה ושומרון יכולת לקיים חיים תקינים.

בדבריה מזכירה חברת הכנסת קורן את היכרותה האישית עם ההתיישבות וחשיבותה בהיותה בת להורים ממייסדי קרית ארבע.

באשר לחוק גירוש מחבלים ומשפחותיהם, שעבר גם הוא בקריאה טרומית, קובעת חברת הכנסת קורן כי מדובר בהצעת חוק חשובה ביותר. "זו ההרתעה החשובה ביותר. שמשפחת מחבל תדע שאיה חסינה ותימנע מהילדים שלה לצאת ולבצע פיגועי טרור ולא לחשוב על הכסף שיקבלו מהרשות הפלשתינאית"

על התנגדות היועמ"ש לחוק אומרת קורן כי זכותו של היועץ להציג את עמדתו אך הריבון הוא הכנסת והיא זו שתחליט אם ברצונה לחוקק את החוק אם לאו. בדבריה מוסיפה קורן ומציינת כי אם יבקש בג"ץ להתערב ולבטל את החוק הרי שהכנסת תצטרך להעמיד אותו על מקומו. "נגיד לבג"ץ תתכבדו להתעסק בעניינים שלכם".

"זה חוק מאוד חשוב", אומרת קורן ודוחה את הטענות לענישה קולקטיבית. "גירוש משפחות המחבלים בוצע בעבר על ידי ממשלות ישראל, ואפילו ממשלת רבין, כך שגם אנחנו יכולים לבצע את זה כדי לייצר הרתעה. די לנו ושיפסיקו להגיד לנו מה לעשות בעניינים ביטחוניים. יש כאן ריבון והוא שיחליט".

עוד סיפרה חברת הכנסת קורן על ביקור הועדה בראשותה, הועדה לבחינת פרשת ילדי תימן, בספרייה הלאומית, שם נחשפו לעיני חברי הוועדה כתבי יד עתיקים שעלו יחד עם יהודי תימן בשנות החמישים. לדבריה התרגשות גדולה אחזה בה לראות את הכתבים שמזה כשבעים שנה לא ראו אור ו"הספרייה הלאומית הבטיחה להעלות את כל הספרים לאתר שלה, כך שנוכל לראות את הדברים. הם יגישו לוועדה רשימה מסודרת של כל כתבי היד ושמות המשפחות שיש שם וננסה לאתר אותם".

קורן מתארת התרגשות מיוחדת למראה ספר 'דיוואן' קטן בגודל כיס, מתפורר מיושן, שהזכיר לה את אביה המנוח שהיה שר בשבתות שירים מתוך ה'דיוואן', ספר השירה התימנית המסורתית.