השלשלאות של העידן המודרני
השלשלאות של העידן המודרניצילום: iStock

האם תצליחו לוותר על הסמארטפון שלכם לשנה שלמה? חברת VitaminWater מחפשת אדם צעיר שיצליח להתגבר על ההתמכרות הקשה ויוכל לעזוב את הסמארטפון שלו לשנה. והפרס? מאה אלף דולר.

למרות שמדובר בתופעה חדשה- ההתמכרות הסלולרית כבשה את העולם. ממחקר שנערך נמצא שחצי מבני הנוער הודו שהם מכורים לסמארטפון שלהם, ושהם יתקשו מאוד לחיות בלעדיו. הממצאים מראים שאף אנשים מבוגרים אינם ממעטים להשתמש במכשיר כאשר האדם הממוצע נוגע במסך המכשיר שלו למעלה מ2,500 פעמים במהלך היום וגולש באינטרנט דרך המכשיר כ5 שעות ביום.

על מנת להילחם בתופעה, חברת VitaminWater החליטה לפתוח תחרות שתעודד אנשים לצאת ממעגל ההתמכרות. המתמודדים מבטיחים שלא להשתמש בסמארטפון- לא שלהם ולא של אחרים- למשך שנה. על מנת להירשם לאתגר, המתמודד צריך (איך לא?) להשתמש בסמארטפון שלו ולפרסם פוסט בטוויטר או באינסטגרם בו הוא מסביר על התחרות ומה הוא יעשה עם כל הזמן הפנוי שיהיה לו לאחר שיעזוב את המכשיר לשנה.

ההרשמה לתחרות תסגר בעוד כחודש, והחברה תבחר מספר מתמודדים אמיצים שיסכימו לוותר על הסמארטפון שלהם לשנה שלמה. המתמודדים יוכלו לבחור סלולרי ישן מתוך מאגר מכשירים משנות ה90 שאליהם אין חשש שיתמכרו. לטענת החברה, במידה ומשתתפי התחרות יתגעגעו לסמארטפון שלהם ויתקשו לעמוד באתגר- הם תמיד יכולים לשתות את מי הויטמינים של החברה ולהתעודד. המטרה הראשית של החברה היא כמובן שיווקית, אבל עורכי התחרות מדגישים שהיא רצינית לחלוטין והם יתייחסו אליה בהתאם.

ואם אתם גם חושבים להירשם, כדאי לזכור שכחלק מתנאי התחרות תיערך בדיקת פוליגרף למתמודדים על מנת לוודא שהם אכן לא השתמשו במכשיר סלולרי מכל סוג שהוא במהלך השנה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!