קידום אתרים
קידום אתריםצילום: יח"צ

שיווק באינטרנט היא הדרך היעילה ביותר והנגישה במיוחד בעידן הכלים המתוקשבים כדי להגיע במהירות לקהל יעד רחב ואפקטיבי ולהגדיל, כמובן, את פלח השוק. שיווק אינטרנטי מצריך תהליך של קידום ממומן העסק ובכך לפרסם עוד את המוצר או את השירות המוצע דרכו לקהל הרלוונטי ביותר דרך מבחר שיטות וכלי עבודה שמשרתים את האתר ואת חוויית הגלישה שבו. בעבר, בעידן אמצעי התקשורת הקלאסיים- התשדירים ברדיו ( זוכרים את הסלוגן המהדהד: "הפרסום ברדיו- עובד"?), מודעות הפרסומת בעיתונות הכתובה או על גבי לוחות מודעות וכמובן מאז עידן הרייטינג ומדידה קבועה של מדרוג תכניות טלוויזיה גם "מדורת השבט המודרנית", הטלוויזיה המסחרית..

המודעות לתחרות העסקית הייתה קיימת בבירור הצורך להפעיל שיטות פעולה אסטרטגיות כדי להרחיב את קהל היעד- קהל הלקוחות הפוטנציאליים ולנגוס בנתח של התחרים. ככל שרשת האינטרנט הפכה להיחשב מוקד מרכזי להחלפת מידע או/ ו להפצתו- הרי שברורה הטענה, שהיא חייבת להיות התשתית של כל פעולה לצורך ביסוס אתר עסקי או קידומו. מנועי החיפוש של רשתות האינטרנט סורקים את כל המידע העצום הקיים בה ובעזרת ניתוח אלגוריתמי מורכב מפרמטרים רבים, הם מצליחים להצליב את כל היתרונות, מילות המפתח, האיכות של תוכן ובמיוחד הרלוונטיות של כל אתר ואתר עבור שאילתה בחלקיקי שנייה בלבד. כך חושפים למעשה מנועי החיפוש את המשתמשים לרשימת תוצאות המהווה אפשרויות רלוונטיות במיוחד עבור המשתמש.

כדי להבין עד כמה בעלי עסקים רואים ברשת האינטרנט כמקור מוסמך ומהותי לצורך העלאת המוניטין בקרב קהל לקוחות, חשוב להזכיר את הנתון הבא שהוכח כבר באין ספור מחקרים שנערכו במדינות שונות: מעל 90% מבעלי העסקים משוכנעים בעובדה שבכוחו של תחום קידום אתרים מצויה הטקטיקה המועילה ביותר לשיווק העסק ולפרסומו החיוני ביותר. דרך התחום המוכר של קידום אתר בגוגל ניתן לבצע מספר פעולות שמטרתן להגדיל את התנועה אל עבר האתר וכמובן להפיק מתנועה זו פעילות עסקית בתוכו. דרך הקידום אפשר למקד את התוכן השיווקי, להגדיל את קהל הלקוחות הרלוונטיים והרווחיים ביותר, להעלות את דירוג המוניטין של העסק.

חברות קידום אתרים בעידן המודרני הן למעשה תחליף ראוי ונחוץ לתחומים של פרסום, יחצ"נות . רק שילוב של טכניקות מאוזנות וממוזגות יביא לתוצאה הכלכלית הרצויה.