גאולת ציון
גאולת ציוןצילום: הלל מאיר/TPS

האם מג"ב מסתיר סרטונים של התקרית בה פגעו שוטרים בפרטיותה של תושבת גאולת ציון?

התושבת, אשר התלוננה כי שוטרי מג"ב הפשיטו אותה בעת הפינוי מביתה ופגעו מצניעותה, הגישה תלונה לפני מספר ימים במחלקה לחקירות שוטרים.

לטענתה במהלך התלונה הציגו לה חוקרי מח"ש את תיעוד האירוע אשר הועבר אליהם על ידי מג"ב. לתדהמתה התיעוד מציג את תחילת האירוע ואת סוף האירוע בלבד, בעוד שכל השלב באירוע בו לדבריה פגעו בה השוטרים אינו נמצא בידי מח"ש.

נציין כי דובר מג"ב מסר לאחר האירוע כי כל האירוע מתועד וכי "מהאמת המתועדת" האירוע אינו כפי גירסת האישה.

במכתב חריף אותו שיגר למח"ש ולמג"ב עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אשר מייצג את האישה, הוא דרש כי הגופים יפעלו על מנת לאתר את הסרטונים המלאים של האירוע.

"מגב ומח"ש, או מי מהשניים, לא מאפשרים עימות של תלונת המתלוננת אל מול ההכחשה הפומבית שהוציא דובר מג"ב, וגורמים עינוי דין וסבל רב למתלוננת." הסביר עו"ד יאדו.

הוא הוסיף כי "הסרטונים קיימים ועל הרשות לחשוף אותם, בין אם בפומבי, וביו אם בחדר החקירות לעיני המתלוננת. לא ייתכן כי מג"ב יטענו שסרטונים, הועברו למח"ש, ובחדר החקירות ימסרו חוקרי מח"ש למתלוננת כי כביכול אין סרטונים של הקטע בו חוללה צניעותה".

"המתלוננת נאצלת להתמודד הן עם האירוע הקשה והן עם ההכחשה הפומבית של דובר מג"ב שמציגה אותה כשקרנית בלא שהרשות חושפת, לא לעיני הציבור ולא לעיני המתלוננת, את הסרטונים שמתעדים את האירוע. הדיסאינפורמציה שיוצרת הרשות, תוך ניצול הכסות של הליכי חקירה גורמת לפגיעה צורמת במתלוננת ואין לאפשר זאת", דברי עו"ד יאדו.

ממג"ב נמסר "לצערנו שוב אנו נתקלים בהכפשות וטענות שווא כלפי לוחמים שביצעו את תפקידם ללא דופי. האשה היא זו שנקטה באלימות מילולית, גזענות והתנגדות אקטיבית כלפי הלוחמים שבאו לבצע את המשימה שהוטלה עליהם".

"הכוחות שפעלו באזור נתקלו באלימות קשה מצד המתיישבים שהתנגדו תוך שימוש ציני בילדים ותינוקות חסרי ישע בניסיון לסכל את פינוי והריסת המבנים הבלתי חוקיים כדין. מרגע שנודע לנו שהוגשה בנושא תלונה במח״ש, הועברו כלל החומרים והתיעוד שברשותנו, הרי שאנו מנועים מלחשוף בתקשורת את התיעוד המלא שברשותנו ויועבר למח״ש על מנת שלא לשבש את החקירה. כשהחקירה במח״ש תסתיים, אנו נפעל להוציא את האמת לאור ונבחן נקיטת צעדים נוספים בהתאם", אמרו במג"ב.

ממח"ש נמסר בתגובה לדברים כי "החקירה הסתיימה ועל כן לא נתייחס בשלב זה לחומר הראיות שנאסף בתיק. בסיום החקירה יועבר התיק לבחינת פרקליט לצורך קבלת החלטה".

עו"ד יאדו מוסיף כי "אין זה תקין שכל אחד זורק את האחריות לשני. מג"ב אומרים שנתנו את הסרטונים למח"ש והם אומרים שהסרטונים אינם ברשותם ובאמצע יש נפגעת שכבודה חולל וכעת גם תלונתה לא מטופלת בשקיפות הראויה. בכוונתי לפעול בכל הכלים על מנת שהאמת תצא לאור והשוטרים אשר פגעו במרשתי יבואו על דינם בפרוצדורה מהירה והוגנת".