צה''ל מיפה את בתי המחבלים לקראת הריסתםדובר צה"ל

לוחמי צה"ל, משמר הגבול ושירות הביטחון הכללי ביצעו הלילה (שישי) מיפוי הנדסי של בתי המחבלים שביצעו פיגועי טרור בצומת עפרה ובצומת גבעת אסף, לקראת הריסתם.

המחבלים התגוררו בכפר כובר הנמצא מזרחית ליישוב נווה צוף במערב בנימין. בנוסף לחוליית המרצחים שביצעו את הפיגועים בשבוע שעבר, מהכפר יצא הרוצח של בני משפחת סלומון ומחבלים נוספים.

בתוך כך, כוחת צה''ל ממשיכים בחיפושים אחר המחבלים שביצעו אמש ירי לעבר צומת עפרה, מכיוון הכפר הסמוך עין יברוד. בסריקות של לוחמי צה"ל במהלך הלילה נמצאו קליעים סמוך לטרמפיאדה בצומת. כוחות צה"ל חוסמים צירים וממשיכים בסריקות אחר המחבלים.

המחבל שביצע את פיגוע הירי בגבעת אסף בשבוע שעבר שבו נרצחו שני חיילי צה"ל, הוא עאסם ברגותי, אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת עפרה וחוסל - סאלח עמר ברגותי מהכפר כובר.

על פי הדיווח של כרמל דנגור ברשת כאן ב', עאסם ברגותי ריצה עונש מאסר בכלא הישראלי ושוחרר בתחילת השנה. במערכת הביטחון מעריכים שהוא יילחם עם הכוחות כאשר הם יאתרו אותו ויעדיף שלא להיעצר.

אחיו של עאסם, צלאח ברגותי, חוסל בשבוע שעבר - שלושה ימים לאחר שירה לעבר אזרחים שעמדו בצומת עפרה.

בפיגוע בעפרה נפצעו שבעה בני אדם ונרצח תינוק, עמיעד ישראל איש-רן הי"ד אשר היה ברחמה של אמו, שירה איש-רן שנפצעה קשה בפיגוע. רופאי בית החולים שערי צדק נאלצו לבצע לידת חירום אך התינוק לא שרד ונפטר כעבור שלושה ימים.

בפיגוע בצומת גבעת אסף שאירע ביום חמישי האחרון נרצחו שני לוחמי ''נצח יהודה'' יוסף כהן ויובל מור יוסף הי"ד. בפיגוע נפצע באורח קשה לוחם נוסף ונפצעה בינוני צעירה בת 20 תושבת בית אל.

ד״ר עידו פלדור מסביר על הטיפול בנווה רותםדוברות הדסה

אתמול שוחרר מבית החולים לוחם צה''ל נווה רותם שהותקף על ידי מחבל ביום שישי שעבר בעמדה צבאית ליד בית אל. לאחר הפיגוע פונה החייל לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא במצב קשה עם פציעה בראשו ובפניו.

במהלך השבוע האחרון הוא טופל על ידי צוות מומחי נוירוכירורגיה, אף אוזן גרון, פלסטיקה וכירורגית פה ולסת בהדסה. ד״ר עידו פלדור, נוירוכירורג בכיר בהדסה, מסר עם שחרורו של נווה, כי "הוא יוצא לביתו כשהוא במצב טוב, חזק ומחוייך, וימשיך מעקב וטיפול על ידי מומחים מבית החולים".