גדעון סער
גדעון סערצילום: Limmud FSU

השר לשעבר גדעון סער הביע תמיכה בחוק לגירוש משפחות מחבלים שמקדמת סיעת הבית היהודי, וקרא לחסל את בכירי החמאס ברצועת עזה.

״צריך לחדש את מדיניות החיסולים נגד בכירי החמאס. עלינו לפגוע בראשי הטרור. בנוסף, גירוש כמדיניות זה דבר מאוד אפקטיבי. אני חושב שצריך לחדש את השימוש בנשק הגירוש. זה כלי שהשתמשו בו בממשלות ישראל רבות ואני חושב שזה כלי הנכון״, אמר סער בכנס של ארגון "לימוד FSU" שנערך בירושלים.

סער דיבר בתקיפות על הפסקת האש בין נתניהו לחמאס ואמר ״האופן שבו הושגה הפסקת אש פגעה בהרתעה הישראלית. זה שאנחנו לא מגדירים יעד של הפלת שלטון מסוים, זה לא אומר שהם לא צריכים להבין שבמקרה שהם יתעסקו אתנו השרידות הפיזית שלהם או של המשטר שלהם תהיה בסכנה. לדעתי אם הם יבינו שזה עלול לקרות הם יפעלו באופן שונה''.

סער התייחס לביקורת שמשמיע ראש הממשלה נתניהו נגד המשטרה, ״אני בעד לכבד את כל מוסדות המדינה. יחד עם זאת אני יכול להבין אדם שנאבק, ולא משנה באיזה דרג, והוא מדבר מדם ליבו. אני מבין אותו. לאדם יש חזקת חפות, וזכות להליך הוגן. לא התקבלה החלטה, ואתם אומרים 'בואו נדמיין שהתקבלה החלטה', זה לא לעניין. אני מקווה שלא יהיה כתב אישום נגד ראש הממשלה״.

לדבריו יש לתת לגברים הומואים את הזכות להשתמש באם פונדקאית. ״בנושא הפונדקאות צריך לייצר את השוויון גם לאבות ההומוסקסואלים. אני חשוב שלתת לנשים החד הוריות את הזכות, ולשלול אותה מגברים – זה דבר לא הגיוני. אם מכירים בפונדקאות - העניין הזה צריך להיות שוויוני''.

בנושא מערכת המשפט אמר סער כי ״המשפט בכל העולם המערבי הלך וכבש עוד ועוד טרטוריה. גם בארץ הרחקנו לכת. יחד עם זאת, הכוח עדיין בידי הדרג המדיני, ושיש דברים שהוא היה צריך לעשות מזמן, כמו למשל חוק ייסוד חקיקה״.

לגבי הביקורת על רשויות אכיפת החוק אמר סער כי "כל אחד יכול לטעות וכך גם גופי אכיפת החוק. גם עליהם יש ביקורת שיפוטית. יחד עם זאת צריך לסמוך עליהם. אין לנו משטרה או שב״כ אלטרנטיביים. ייתכן ויש לבצע רפורמות אבל אלה המוסדות, והם חלק מהמדינה שלנו״.

בנוגע להוצאת הכוחות האמריקנים מסוריה אמר סער כי ״אני מציע להגדיר בהקשר הסורי והלבנוני מה הם הקווים האדומים שלנו. ראינו את המהלכים הרוסיים האחרונים – מה שאומר שגם לנו יהיה יותר ויותר קשה לפעול בעתיד, לכן עלינו להגביר פעולה ולהמשיך במדיניות התקיפות שלנו בסוריה. אני מגבה ואמשיך לגבות את הפעילות הזו''.