אוואנס הערב. הטוב ביותר בהפועל
אוואנס הערב. הטוב ביותר בהפועלצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

כמו אז. בשבעה מתוך תשעת משחקי הבית שלה במסגרת העונה הרגילה של ליגת העל בכדורסל, ניצחה מכבי אשדוד את הפועל ירושלים. במשחק הקודם ביניהן בעונה שעברה, גברו הירושלמים באולמם הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה, על האורחים מהדרום בתוצאה 65:85.

הערב (מוצאי שבת) נפגשו השתיים שוב, זאת במסגרת משחק השלמה מהמחזור השישי בליגת העל בכדורסל, והתוצאה? כמו במשחק האחרון ביניהן, רק שהפעם היה זה באשדוד.

כזכור, המשחק המקורי נדחה לאחר שאחד הסלים בהיכל הקריה באשדוד נשבר במהלך החימום של הקבוצה היריבה, ולאשדוד לא היה סל חלופי תקין. הקבוצה נקנסה ונענשה בעקבות המקרה, והערב נענשה שוב - רק שהפעם זה קרה על הפרקט.

רק פעמיים ניצחו הירושלמים את האשדודים בחוץ, ב-דצמבר 2013 הם עשו זאת כשעל הקווים עמד בראד גרינברג, מאמן אשדוד כיום, וניצחו אז בתוצאה 87:85. הערב שוב קלעו הירושלמים 87 נקודות, כשהפעם גם הצליחו להגביל את האשדודים הבייתים על 64 נקודות בלבד.

עם ההפסד הערב, מאריכה אשדוד את רצף ההפסדים שלה ל-4 בפער מצטבר של לא פחות מ-75 נקודות. הכי הרבה שלה העונה, כשזו לא ניצחה עדיין העונה באולמה הביתי, ואת כל משחקיה שם מסיימת בפער דו-ספרתי.

למעשה, הירושלמים ממשיכים את המגמה איתה התחילו בליטא, כששם הביסו את יריבתם במפעל ליגת האלופות של פיב"א מוקדם יותר השבוע, ונראה כי הצליחו לצאת מהבוץ אליו כמעט שקעו עם שני הפסדים רצופים בשבוע שעבר, אחרי 87:64.

הירושלמים מטפסים חזרה אל צמרת הטבלה ותופסים את המקום השלישי. אשדוד? זו נותרה במקום האחרון בטבלת הליגה ונראית כמו אחת שעלולה לסיים שם את העונה על פי צורת המשחק שלה.