מה קורה לצרפת?
מה קורה לצרפת?צילום: סרג' אטאל. פלאש 90

הוריו של צעיר מוסלמי צרפתי מאיימים בתביעה נגד ממשלת צרפת בתואנה שמעבריין "קטן" הפך בכלא הצרפתי לפונדמנטליסט קיצוני הנתון לתכתיבי המדינה האיסלאמית.

בצרפת גובר החשש לגל תביעות מהסוג הזה.

בראיון לכלי תקשורת צרפתיים סיפרו ההורים על קורות בנם שנעצר לאחר שנתפס על גניבה בסופרמרקט ונשלח לשנתיים מאסר בכלא, שם הכיר גורמים מוסלמיים קיצוניים שהכניסו אותו בצל השריעה והפכו אותו לקיצוני בעמדותיו.

לדבריהם בצאתו מהכלא נאמר לו ולצעירים שכמותו כי יקבלו סכום של שמונים אלף ארו ובלבד שיקים תא מוסלמי קיצוני, יגייס פעילים ויעביר גם להם מסרי איסלאם קיצוני ברוח המדינה האיסלאמית, דאע"ש.

עוד סיפרו הוריו של הצעיר כי מהרגע בו שב הבן מהכלא הוא מטיל טרור בביתו, מכה את אחיו המתנהגים שלא כתכתיבי השריעה, אוסר על אחותו לצאת מהבית ותובע מהוריו לשנות את אורחות חייהם בהתאם לתפיסות עליהן התחנך בכלא.

לנוכח כל אלה, הבהירו ההורים, בכוונתם לתבוע את ממשלת צרפת על שהפכה את בנם מפושע קטן, שלכל היותר גנב במרכול, לפעיל איסלאם קיצוני המטיל אימה על הסביבה ולמעשה מקים תא טרור רדום שיהיה כפוף לגחמותיהם דרישותיהם והוראותיהם של גורמים קיצוניים. לדבריהם הענישה בה בחרה מערכת המשפט הצרפתית לבנם היא שגרמה לו את השינוי בתפיסותיו והיא שהובילה את המשפחה כולה לחיות בצל הטרור והמשטר שהוא מטיל בביתם.

על פי הדיווח הצרפתי בעקבות הראיון בו סיפרו ההורים על מצוקתם מתכוונות משפחות מוסלמיות נוספות להצטרף לתביעה בשל סיפורים דומים של הקצנה דתית בין כותלי הכלא.