שחקני באר שבע. בימים טובים יותר
שחקני באר שבע. בימים טובים יותרצילום: פלאש 90

את רצף האליפויות שלה החלה הפועל באר שבע בסיום עונת 2015/16, כשזכתה באליפות השניה שלה בסך הכל והראשונה בין 3 רצופות. בעונת 2016 גם חנכה באר שבע את אצטדיונה הביתי החדש, אצטדיון טוטו-טרנר, בו הפסידה רק משחק ליגה אחד מאז שהחלה לשחק בו.

הערב (מוצאי שבת) כמעט ורשמה באר שבע שיא היסטורי חדש, ושלילי ביותר כשהייתה קרובה להיות מודחת ממפעל גביע המדינה בכדורגל, כבר בסיבוב המוקדם, סיבוב ח' בידיי בית"ר ת"א/רמלה מהליגה השניה.

האדומים מבירת הנגב פגשו כבר בעבר את התל אביבים, קבוצת הבת של מכבי ת"א במשחקי הגביע, כשב-2016 ניצחו אותם פעמיים בשלב רבע הגמר. הערב, הדרומיים היו צריכים 120 דקות בכדי לעבור את המשוכה הקלה, כשרק שער מאוחר של דיא סבע בדקה ה-120 הכניע את התל אביבים שמודחים מהמפעל מוקדם למרות הופעה הירואית ומכובדת באצטדיון טוטו-טרנר.

האדומים מבאר שבע שוב הציגו יכולת רעה כשהיו איטיים, סטטיים, חסרי יצירתיות ומחץ, ונראה כי מקומם בטבלת ליגת העל בכדורגל אינו בכדי. מול יריבה נחותה ממנה וחלשה בכל פרטמר, באר שבע היו צריכים להשיג הרבה יותר, אבל זו לא העונה שלה.

וכך, שלושה ימים לפני משחק העונה שלה, הסיכוי האחרון אולי להתמודד על תואר האליפות, מול מכבי ת"א, מנצחת בקושי הפועל באר שבע את קבוצת הבת של המכבים מת"א ונזקקים ל-120 דקות בכדי לעשות זאת. לא הכנה אופטימלית למשחק חשוב מאין כמותו.

21 שנים לא זכתה באר שבע בגביע המדינה בכדורגל, וכמו שנראית העונה תואר הגביע הוא היחיד האפשרי כרגע. האם אחרי שעשתה היסטוריה וזכתה בשלוש אליפויות רצופות, באר שבע תרשום היסטוריה גם במפעל השני בחשיבותו בכדורגל הישראלי?