אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: יוגב כהן

העיתון 'ידיעות אחרונות' מביא הבוקר (ראשון) את סיפורו של 'רמבו', הכלב מסוג רועה בלגי שנפצע במהלך המבצע לאיתורו של אשרף נעאלווה, המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן, מבצע בו גם חוסל המחבל.

בעדותו של אחד מלוחמי הימ"מ, רס"מ א', כפי שהיא מובאת בעיתון מתואר כיצד לאחר שנאסף מידע מודיעיני לגבי המבנה בו נמצא נאלווה התרכזו סביב המקום כוחות והכלב 'רמבו' נשלח לבצע סריקות. זמן קצר לאחר מכן נשמעו יריות מהמבנה ובמקביל להבנה שאכן המחבל נמצא במבנה ואולם התעורר גם חשש לחייו של הכלב:

"אחרי ששמענו את הירי הבנו שהמחבל מתבצר והוא חמוש באחד מחדרי הבית", מספר רס"מ א'. "התחלנו להשתמש באמצעי לחימה לעבר הבית, ופתאום ראיתי את רמבו יוצא ממנו והולך לכיווני. שיחררתי אנחת רווחה ומיד התחלתי בפינוי של רמבו לאחור, תוך שאני מבחין בפצע ירי בצוואר שלו וברסיסי ירי על גופו. בליווי פרמדיק של היחידה פיניתי אותו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן. שמחתי מאוד שהוא בחיים, אבל המחשבות היו עם הלוחמים שעזבתי רגע לפני שנכנסו לבית שבו הסתתר המחבל החמוש".

'רמבו' הוכנס לניתוח בו התברר כי הקליע שפגע בו נורה מאותו נשק בו בוצע הפיגוע בברקן, הפיגוע בו נרצחו זיו חג'בי וקים יחזקאל־לבנגרונד הי"ד. רס"מ א' קובע כי "בזכות רמבו אותר המחבל וניצלו חיי לוחמים שיכלו להיכנס במקומו לבית ולהיפגע מירי המחבל".

בדיווח מסופר על אירוע קודם שבו נפצע 'רמבו'. היה זה במבצע לאיתורו של המחבל שביצע את פיגוע דקירתו ופציעתו של מאבטח הקניון במעלה אדומים.

רס"ב י', שהיה אז המפעיל שלו, מספר, "חלפו מספר דקות מבלי ששמעתי אותו והתחלנו בחיפוש בבניין כמו שמחפשים לוחם שנותק עימו הקשר. לאחר סריקות שנמשכו כחצי שעה הוא נמצא בחצר הבניין פצוע קשה עם חתך עמוק בבטן ובחזה ועם רגל מרוסקת. הוא היה בהכרה ואפילו כישכש בזנב. מיד פינינו אותו לטיפול רפואי, מחובר לנוזלים ועל אלונקה".

לאחר המבצע עבר 'רמבו' ניתוח קשה, שבמסגרתו הוכנסו פלטינות לרגלו ונותח החזה שלו. "לא היה ברור בכלל אם הוא ישרוד. אמרו לי בבית החולים שגם אם הוא יחיה, הוא לא יוכל לחזור להיות לוחם ביחידה", מספר רס"ב י', "אבל 'רמבו' עבר שיקום שנמשך שנה וכלל טיפול פיזיותרפי ואימונים, עשה את הבלתי ייאמן וחזר לפעילות מבצעית".