יהודה גליק ורעייתו
יהודה גליק ורעייתוצילום: מרים צחי

ח"כ יהודה גליק מהליכוד מציין בימים אלו שנה לפטירת רעייתו יפי ז''ל, ובשיחה עם ערוץ 7 הוא מספר על האישה שעמדה לצדו למעלה מ-25 שנה עד לקריסתה הנפשית בעקבות הפיגוע שבו נפצע יהודה באורח אנוש.

"זו שנה מאוד קשה, אין ספק שנוצר חלל כואב", מספר גליק על 12 החודשים שעברו. ''יפי היתה מאוד משמעותית בחיים שלי, היתה לנו זוגיות מאוד חזק ומאוד מפרה. האובדן שלה קשה לי, למשפחה ולחברים ביישוב עתניאל.

''יפי היתה דמות משמעותית ביישוב, היא הייתה חבר בצוות צח"י ובוועדות שונות והיתה מחוברת לכל אדם בכל עת כמו שהייתה גם מחוברת לריבונו של עולם. היכולת שלה להקשיב לכל אדם היתה מדהימה, היא הייתה לא רק עובדת סוציאלית בתואר אלא עובדת סוציאלית בנשמה".

ח"כ גליק שעמוס בפעילות פרלמנטרית, לא שוכח לרגע את יפי שלדבריו נמצאת כל הזמן לנגד עיניו. ''רק היום כשהייתי בבוקר בהר הבית נזכרתי ביפי כשעלינו ביחד להר, והיא אמרה לי אז שהנוף האנושי הוא הנוף היפה ביותר. המשפט השני שהיא אמרה לי זה שהיא מעולם לא הצטערה על מילה טובה שאמרה למישהו.

"היא היתה אישה של מילים טובות ושל עשיית טוב ואני היום בדרכי משתדל ללכת בדרכה. כחבר כנסת בליכוד אני פועל כדי לחבר את הר הבית לעם ישראל אבל אני מאמין שאת המסרים האלה אפשר לעשות בדיבור טוב, אפשר להוביל עמדות לאומיות חזקות אבל לעשות זאת לא בשנאה אלא ברוח של מרים פרץ ועליזה בלוך. אלה אנשים שמקרינים אהבת ישראל ולא מקיימים שיח מתנשא. אני מנסה כל הזמן לדבר על הר הבית מתוך הרבה אהבה ומתוך החלה".

על הקשיים הנפשיים שעימם התמודדה רעייתו מספר ח"כ גליק ''היא ליוותה אותי לכל אורך הפציעה, היא למעשה לא זזה ממני מרגע הפיגוע שבו היא הייתה נוכחת ועד שיצאתי לאחר ארבעה חודשים מהשיקום.

"היא טיפלה בי במסירות אין קץ ואחרי ארבעה חודשים היא קרסה. היא הוגדרה כפוסט טראומה מאוד קשה וגם כנפגעת איבה. צריכים להבין - היא הייתה נוכחת בניסיון ההתנקשות בי ומאותו רגע היא הייתה מטופלת גם על ידי פסיכיאטר, האירוע הזה גרם לה למחלה של הפוסט טראומה עד שהמערכות שלה קרסו.

"הגוף והנפש מחוברים זה לזה וכל מה שהיא עברה כולל כל הפיגועים באזור שלנו, זה השפיע עליה מאוד. היא נלחמה עד שהמחלה השתלטה עליה וגמרה אותה. אבל היום אני מעדיף לזכור את הדברים הטובים שהיו לנו, את הזוגיות המצוינת, את ההשקעה הגדולה בחינוך הילדים. היא לימדה אותנו מה זאת תפילה, מה הם רגשות, לכבד את אחר, אלה היו 25 שנה של נתינת טוב".