אבן הזיכרון בגן המשחקים לזכר זיו חג'בי ז"ל
אבן הזיכרון בגן המשחקים לזכר זיו חג'בי ז"לצילום: יאיר הרוש

ביום שישי בצהריים נחנך במושב ניר ישראל, שבמועצה האזורית חוף אשקלון, גן משחקים חדש לזכרו של בן המקום, זיו חג'בי הי"ד, שנרצח בפיגוע באזור התעשייה ברקן.

מדובר בפרויקט המשלב גן שעשועים חדש עם פיתוח סביבתי וצמחייה, שעלותו כ-600 אלף שקלים. במימון הגן השקיעה המועצה האזורית חוף אשקלון 400 אלף שקלים ואת היתר מימן המושב כחלק מתכנית פיתוח "מרכז הכפר".

העבודות על גן המשחקים הסתיימו ממש בסמיכות להירצחו של זיו, לפני למעלה מחודשיים ובמושב הוחלט לפנות למשפחה ולבקש את אישורם לקרוא אותו על שמו. בגן הוצב גם סלע בזלת עם כיתוב ותמונה של זיו ז"ל.

"זו ההנצחה הכי גדולה שנעשתה מבחינתנו", אמר טל חג'בי, אחיו של זיו, וציין, "זה עדיין לא נתפס וזה עדיין טרי וכואב אבל זו הדרך הכי טובה כי זיו אהב את החיים ושמחה היתה אורח חייו. זיו בטח מסתכל מהשמיים ושמח שהגן נקרא על שמו. זיו גדל במושב ניר ישראל והתחנך בו ואת רוב חייו העביר בו. כל המקומות במושב, מגרש הכדורגל הצמוד, בית העם, שם בילינו את רוב חיינו".

"זיו היה מאוד מחובר לגני שעשועים ולילדים, הוא אהב מאוד ילדים. יום לפני שנרצח אמי אמרה לו: 'לא תרצה לחזור לגור כאן?' והוא אמר לה: 'תשאלי את נטלי, כי אני רוצה לחזור'. זו היתה השיחה האחרונה שלהם. יומיים אחרי כן הוא נטמן במושב", סיפר טל חג'בי.

האם, איריס חג'בי, הוסיפה, "כשהציעו לקרוא את הגן על שמו זה היה מתאים מאוד כי זיו היה אדם חברתי ומרכזי ממש כמו שגן המשחקים הזה יהיה".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, אמר בטקס: "פרשת השבוע, פרשת 'ויחי' עוסקת בסיפור חייו ומותו של יעקב אבינו. בחייו - הכל מתברכים מפיו ולאחר מותו - מקיימים את צוואתו האחרונה. זיו ז"ל היה אוהב אדם, אהב מאוד ילדים והיה אדם שמח מאוד. חנוכת הגן היום מנציחה בדיוק את מה שאותו מחבל נפשע ביקש לגדוע. העובדה שבגן השעשועים שנחנך היום ייהנו ילדי היישוב, ישמחו ויתאחדו מנציחה בדיוק את זכרו וצוואתו של זיו ז"ל. יהי זכרו ברוך".

ראש המועצה לשעבר, יאיר פרג'ון, ציין כי בנו למד עם זיו ז"ל מגן הילדים ועד לכיתה ו' והוסיף: "צהלת הילדים כאן ברקע זו הצהלה שתלווה את גן המשחקים הזה".

בטקס הסרת הלוט מאבן הבזלת השתתפו האבא חזי, האח טל והסבא חיים קוטליצקי. על האבן יש לוח זכוכית שחורה, עליה נחרטה דמותו של זיו ולצידה נכתב: "בזיו פניו האיר את העולם, איש של צדק ואמת, אוהב אדם".