אילת מול הרצליה הערב
אילת מול הרצליה הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

שמישהו יעצור אותם. שלושה הפסדים רצופים היו להפועל אילת בפתיחת העונה הנוכחית במסגרת ליגת העל בכדורסל. מאז, הדרומיים בלתי עצירים כשבליגה הם סופרים כבר שבעה ניצחונות רצופים - הכי הרבה שלהם.

הערב (ראשון) הדרומיים הציגו שוב יכולת נהדרת, והוכיחו כי היכולת לא מקרית וכי אין הבדל בין ליגה לגביע, כשניצחו את בני הרצליה במשחק שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל בתוצאה 97:88.

היה זה המשחק שפתח את שלב שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל, לאחר שסיבוב א' בגביע המדינה בוטל בשל שביתת קבוצות הליגה הלאומית, מוקדם יותר העונה.

שלב שמינית הגמר הפגיש את קבוצות ליגת העל, בתוספת למכבי חיפה, היורדת מהליגה הבכירה אשתקד, ויצא לדרך הערב עם שלושה משחקים.

הרצליה, שהחלה להתחבר במשחקים האחרונים והשיגה שני ניצחונות בשלושה מחזורים תוך הצגת אופי רב, נאלצה להסתדר הערב ללא כרם משעור הפצוע, וגם איתו כנראה הייתה מפסידה לחבורה המופלאה מהדרום.

מי שבלט בשורות הרצליה בחסרונו של משעור היה אור לאומי שפתח את המשחק בטירוף כשהוא קולע לבדו את כל 10 הנקודות הראשונות של הרצליה. אחרי רבע ראשון מהוסס, ברבע השני הציגו שחקני אילת את היכולת המאפיינת אותם העונה - ואל הפסקת המחצית ירדה כשהיא מובילה עם 48:41.

שלישיית הזרים המובילים של האילתים המשיכו לתת את הטון גם במחצית השניה, ולאחר שירדו אל הרבע האחרון ביתרון דו-ספרתי, ניצחו בסיום בתוצאה 97:88. הרצליה ניסתה למזער נזקים והצליחה, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. אילת מעפילה לשלב הבא, שלב רבע גמר גביע המדינה בכדורסל ונראית כמו מישהו שמסוגלת ללכת עד הסוף העונה. דרוקר יניף תואר נוסף בקריירת האימון הנהדרת שלו?

במשחקים הנוספים שהתקיימו הערב במסגרת שלב שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל, ניצחו גם הפועל באר שבע והפועל גלבוע/גליל את עירוני נס ציונה ומכבי חיפה, בהתאמה.

באר שבע למרות סגל חסר ורשימת פצועים, המשיכה להציג יכולת משובחת כשהביסה בביתה את נס ציונה בתוצאה 83:93, ואילו גלבוע גליל דילגה מעל המשוכה מהליגה הלאומית בדמותה של מכבי חיפה בקלות כשהביסה בתוצאה 87:58.

נס ציונה תתרכז כעת במסעה האירופי המוצלח במפעל היורופקאפ ובניסיונות לשרוד בליגת העל. חיפה? זו כנראה תחזור בעונה הבאה לליגה הבכירה. עד אז, תקווה להסתפק באליפות הליגה הלאומית - התואר היחיד שעוד נשאר להם לזכות בו העונה אחרי הערב.