נתניהו בישיבת סיעת הליכוד
נתניהו בישיבת סיעת הליכודצילום: Miriam Alster/FLASH90

בליכוד מגיבים בצהריים (שני) לאיום מצד מפלגות "ישראל ביתנו" ו"יש עתיד" לסגת מהתמיכה בחוק הגיוס למרות התמיכה בחוק בקריאה הראשונה, זאת לנוכח טענות ל"דילים" עם החרדים.

"חוק הגיוס הוא עניין לאומי מהמעלה הראשונה ואסור לליברמן ולפיד להפוך אותו לפוליטיקה קטנה. ראש הממשלה נתניהו מחויב לחוק שגובש על ידי צה״ל והובא לקריאה ראשונה על ידי ליברמן ובתמיכת לפיד", אומרים בליכוד.

במפלגה מוסיפים ומצהירים, "בניגוד לספינים שהם מפזרים, אין שום דילים או הסכמים עם אף גורם אחר - החוק יובא ככתבו וכלשונו בדיוק כפי שתמכו בו ליברמן ולפיד בקריאה ראשונה, בלי שום שינוי".

"זו שעת מבחן לליברמן ולפיד: האם יעמדו בהתחייבותם לציבור ויתמכו בחוק החשוב הזה, או שיעשו פוליטיקה קטנה על חשבון צה"ל והחברה הישראלית. הבחירה בידיהם", קובעים בליכוד.

מוקדם יותר פרסמה מפלגת ישראל ביתנו הודעה רשמית המאיימת שלא לתמוך בחוק, מאחר שלטענת המפלגה, "הקואליציה, במהלך ציני, הופכת את חוק הגיוס מנושא מהותי לנושא אלקטורלי".

לטענתם, "בליכוד נוכחו לדעת שעל רקע דחיית ההצבעה על חוק הגיוס הם הפסידו קולות רבים בקרב הימין החילוני ויוצאי חבר העמים. הקואליציה יכלה להשלים את החקיקה בנושא חוק הגיוס כבר בתחילת מושב החורף, אך בגלל הכניעה ללחץ החרדים העדיפה לבקש דחייה נוספת מבג"ץ".

"עולה השאלה - האם מדובר במשחק מכור והליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות שבמידה ויהיו ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס וידרשו לשלם קנסות, הישיבות יפוצו בסכומי כסף זהים ממקור אחר. הבטחה כזו למעשה מרוקנת את החוק מתוכן", טוענים בישראל ביתנו.

במפלגה מוסיפים עוד, "חייבים גם לבדוק את הטענה שהליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לשנות את החוק בהתאם לדרישתם מיד בתום הרכבת הממשלה הבאה".

מוקדם יותר הבוקר דווח כי לקראת חידוש הדיונים על חוק הגיוס מחר בוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך הדיון בחוק, יכנס בצהריים ראש הממשלה נתניהו במשרדו את פורום ראשי סיעות הקואליציה.

בדיון יעלה המשבר הפוליטי שנוצר סביב החוק, לנוכח איומי מפלגת אגודת ישראל לפרוש מהקואליציה באם החוק יאושר במתכונתו הנוכחית.