ראשון הערב. מריחה גביע
ראשון הערב. מריחה גביעצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מריחה גביע. בתואר הראשון שלה העונה, גביע ווינר סל, זכתה מכבי ראשון לציון בזכות ארבעה ניצחונות בשיטת נוק-אאוט באולמה הביתי לפני חודשיים וחצי.

הערב (שני) שוב משחק נוק-אאוט בסופו המנצחת תזכה בגביע, שוב באולמה הביתי, שוב עם תבוסה שהנחילה ליריבה שממול, רק שהפעם מדובר במפעל גביע המדינה בכדורסל - המפעל השני בחשיבותו בכדורסל הישראלי.

בעוד שבליגת העל בכדורסל, מכבי ראשון לציון מקרטעת בלשון המעטה, במסגרת הגביע זו לא רואה ממטר. הכתומים מעיר היין אירחו הערב במסגרת שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל את עירוני נהריה למשחק על הכרטיס השביעי והלפני אחרון לשלב רבע הגמר, והביסה אותה בבית בתוצאה 66:98.

נהריה, כמו ראשון, נמצאת בתחתית טבלת ליגת העל בכדורסל, וגם היא בדומה לכתומים מעיר היין החליפה מאמן כשהחזירה לאחר 9 מחזורים את אריק אלפסי, מאמנה בשלוש העונות האחרונות שנפרד ממנה רק בקיץ החולף.

אך בעוד ראשון, שעשתה חילוף על הקווים כשמינתה את גיא גודס במקומו של צביקה שרף הוותיק, החתימה רק לפני כמה ימים את דיימון סימפסון המוכשר, נהריה לא מצאה לנכון לבצע חיזוק והתוצאה על הפרקט הערב הראתה את הבדלי הרמות בין השתיים.

סימפסון, במשחק הבכורה המחודש שלו בישראל, עבורו ראשון היא הקבוצה הרביעית בישראל, שלט עם חבריו החדשים לקבוצה מתחת לסלים, אלכס המילטון ודשון סטיבנס, ואל המחצית ירדו הכתומים כשהם מובילים בבטחה ב-15 נקודות הפרש, עם 30:45.

את הרבע השלישי המשיכו הכתומים בדיוק מאיפה שהיו לפני ההפסקה, כשהם שולטים ללא עוררין על הנעשה בפרקט. אחרי 10 דקות נוספות הראה לוח התוצאות 49:75 שייתרו לחלוטין את הרבע האחרון שהיה כולו גארבג'-טיים אחד ארוך.

בסיום, ראשל"צ מעפילה אל השלב הבא, שלב רבע גמר גביע המדינה בכדורסל, עם 66:98, בדרך אולי לתואר גביע נוסף לעונה. מחר תושלם תמונת העולות במשחק בין מכבי אשדוד/באר טוביה להפועל ת"א.