ח"כ שולי מועלם במושב המיוחד של ערוץ 7
ח"כ שולי מועלם במושב המיוחד של ערוץ 7צילום: איציק ניסים

הופתעת ?

"כולנו ידענו שחזרנו מפגרת הקיץ שאנחנו בתקופת בחירות. היה שלב שחשבנו שאנחנו מתפזרים מיד שחוזרים לכנסת והבחירות יהיו במרץ ואחרי זה חשבנו שבמאי".

נתניהו זעק רק לפני חודש לא לפרק ממשלת ימין. נתניהו שיקר ?

"אני לא חושבת שהוא שיקר. כמו שהבנו בדברים הגלויים שנאמרו וגם בדברים שנאמרו לנו כחברי ועדת חוץ וביטחון ברור היה לחלוטין שמנהרות החיזבללה הם עוד איום שאיתו מתמודדת מדינת ישראל"

ועכשיו אין יותר איומים על מדינת ישראל ?

"איומים תמיד יהיו על מדינת ישראל. זאת ממשלה שעבדה מצוין 4 שנים ועשתה דברים טובים והבית היהודי עשה בה מהפכות משמעותיות .ברור שהגענו לקצה ואני מניחה שנתמודד עם האיומים גם בתקופת הבחירות וגם אחרי הבחירות ונמשיך את העשייה" .

יש לך תחושה או לחברייך בסיעה שנתניהו עבד עליכם?

"תראה, יש לנו הסכמות טובות עם ראש הממשלה וכמו שאתה והציבור יודעים היו לנו גם אי הסכמות איתו. חשבנו שגם בנושאים הביטחוניים צריכים ללכת הרבה יותר דרמטי בנושא החזרת הרתעה למדינת ישראל ובסופו של דבר ההישארות שלנו בממשלה היא הדבר הטוב והנכון שעשינו. עשינו הרבה דברים משמעותיים. איפה שהסכמנו עם ראש הממשלה התקדמנו ואיפה שלא הסכמנו משכנו את ראש הממשלה והליכוד אל המחוזות שלנו וזה תקף גם בנושאים של משפט, יהודה ושומרון, חינוך נושאים חברתיים וכלכליים.

אם לפני חודש הייתם יודעים שנתניהו היה מפרק את הממשלה הייתם נוהגים אחרת ?

אני לא מתיימרת לדעת בחוכמת הדיעבד. אני מציעה להסתכל על המציאות כפי שהיא כרגע. ממשלת ימין הולכת לבחירות אחרי 4 שנים. עשינו מהפכות ויש עוד הרבה מהפכות שאנחנו נשאף לעשות אותם בממשלה הבאה שבה ניהיה גדולים יותר ומשמעותיים יותר כדי לבצע את המהפכות".

איזה פריימריז הולכים להיות בבית היהודי?

"חברי הכנסת והשרים של הבית היהודי פעלו 4 שנים באינטנסיביות. הגדלנו את הכוח שלנו בבחירות המוניציפליות. עשייה משמעותית של כל חברי כנסת בתחום שלנו ואני מקווה שהבית היהודי יגדיל את הכוח שלו בכנסת הבאה למספר דו ספרתי. אני אישית רוצה להיבחר במקום גבוה בפריימריז.

מפץ ? אנשים חדשים בבית היהודי ? או שנתראה את אותם חברי כנסת נבחרים ?

"אנחנו נשמח על כל אדם משמעותי שיביא את העשייה שלו לתוך הבית היהודי. אנחנו עדיין מאמינים שהעוגן שלנו הוא בציונות הדתית עם רצון גדול להיפתח לציבור מסורתי, ימני, חילוני שמאמין בדרך שמחברת בין תורה,ארץ ועם. מבחינתנו להגדיל את הכוח. ברור שכל מי שבוחר ימין ורוצה לקבל ימין חייב לבחור בבית היהודי".

ב-24 שעות האחרונות אנחנו רואים מתקפה של הליכוד נגד הבית היהודי. השר לוין ונתניהו אומרים שיש להצביע לליכוד ולא למפלגות כמו הבית היהודי וליברמן שסוחטים אותנו ?

"במימד של ימין, אין שאלה שבלי הבית היהודי הממשלה הזאת לא הייתה מתפקדת באופן שבו היא תפקדה וזה גם לא היה מספיק. אני מופתעת קצת מאמירותיו של יריב לוין. אף אחד לא סחט את הליכוד. גם לוין חשב וחושב היום שאנחנו חייבים היום להעביר את פסקת התגברות וגם בשאלת המסתננים, ההסדרה, דת ומדינה והגיוס. אנחנו חושבים שהמהפכה האדירה שעשתה השרה שקד במשרד המשפטים לא הייתה מתרחשת ולא התרחשה עד שלא באה השרה שקד מהבית היהודי. אז אפשר להגיד שאנחנו סוחטים את הליכוד ואת נתניהו ומצד שני את חוק ההסדרה הבאתי יחד עם סמוטריץ'. את הויתור על סעיף 7 המפורסם שהיה חוסך את הגירוש מעמונה, נתיב האבות ועופרה לצערי לא הצלחנו להעביר למרות שהליכוד הסכים איתנו. אני מאמינה שכל מי שמאמין שהמטרה של ימין היא פסקת התגברות, החלת ריבונות, מיגור זנות, זהות יהודית ברורה במערכת החינוך דברים שלא היו שם קודם והשתנו רק כאשר שרי וחברי הכנסת של הבית היהודי פעלו".

אנשי הליכוד אומרים למצביעי הימין תצביעו לנו אנחנו נעשה שינויים במשרד המשפטים והחינוך ?

"ראינו איך שרי משפטים מהליכוד ושרי חינוך של הליכוד וחברי כנסת מהליכוד שכמובן הובילו שנים רבות את המאבק בחינוך, במשפט ובחברה בישראל איך שהוא זה לא קרה הרבה מאוד שנים. אין שאלה שבזכות הבית היהודי הליכוד למד למשול. לפעמים אנחנו מואשמים בזה ואומרים לנו שאנחנו רק 8 מנדטים – אתם סוחטים את הממשלה. אני אומרת לאנשים שמאמינים באג'נדה ימנית לאומית תבחרו בבית היהודי כי בלי הבית היהודי ימשיכו כמו בשנים הקודמות למשוך את הממשלה שמאלה .

תופעת שתיית המנדטים של הליכוד מהבית היהודי לא תחזור על עצמה ?

"שתיית המנדטים הזאת התנפצה לאורך 4 השנים האחרונות בפני הרבה מאוד אנשי ימין. אני מתפללת בשביל כולנו שאף אחת לא יחזור על הטעות הזאת. יש ממשלת ימין היא צריכה להיות ימין והיא לא תיהיה כזאת אם הבית היהודי לא יהיה חזק עם מספר דו ספרתי של מנדטים ועם תפקידים משמעותיים בממשלה ובכנסת" .