פורש. אבוטבול
פורש. אבוטבולPhoto by Yaakov Lederman/FLASH90

סוף למאבק הפנים חרדי בבית שמש? ראש העיר לשעבר של בית שמש משה אבוטבול צפוי להתפטר מחברותו במועצת העיר מטעם רשימת יהדות התורה.

כזכור, לפני מועד הגשת הרשימות לבחירות המקומיות נפסלה רשימתו העצמאית של אבוטבול והוא כמעט נותר מחוץ למירוץ לראשות העיר.

מי שהזדרז להעניק לו קרש הצלה היו אנשי אגודת ישראל שניאותו לשלבו בראש הרשימה מתוך הבנה שלאחר שייבחר לראש העיר הוא יתפטר מהרשימה ויאפשר לנבחרי אגודת ישראל ודגל התורה שייבחרו - לממש את בחירתם.

לאחר הבחירות אכן הגיש אבוטבול את התפטרותו מהרשימה, אולם שעות ספורות לפני שמכתב ההתפטרות נכנס לתוקף הוא משך חזרה במפתיע את התפטרותו.

הסיבה למהלך המפתיע היתה הקרע הפנימי בסיעה החרדית שהוביל לכך שאגודת ישראל תשתלב בקואליציה של עליזה בלוך בעוד שדגל התורה וש"ס נותרו בחוץ לפי שעה. אבוטבול טען כי מנהיג הציבור הליטאי הרב חיים קנייבסקי הוא שהורה לו למשוך את מכתב ההתפטרות.

כעת מסביר אבוטבול כי הרב קנייבסקי התיר לו לממש את ההתפטרות ובמכתב שפורסם באתר 'כיכר השבת' הוא מסביר את צעדו זה.

"בשבועות אלו פניתי לבית מר"ן שוב ושוב והסברתי את רצוני העז לפרוש מהעיסוק הפוליטי העירוני לאחר 25 שנות עשיה בעיר וגם ציינתי שפינוי מקומי יוסיף לאחדות והשלום בין אגודת ישראל ודגל התורה דבר ששנים התאמצתי להשכין אחדות ושלום בין כל חלקי היהדות החרדית בעיר", ציין אבוטבול.

לדבריו, "מר"ן שליט"א שעוקב אחר הנעשה בעיר, ועל מאמצי רבני העיר והנציגות לפעול בכל הכח למען שימור עניני הדת ובהיות שכעת מגיעים להבנות וסיכומים ברורים בנושא, התיר לי כעת בבואי אליו לביתו להתפטר מחברותי במועצת העיר".

אבוטבול הסביר כי "מגיל קטן לימדוני לציית לגדולי ישראל שליט"א גם אם אומרים לך על שמאל שהוא ימין וגדול הקושי במצב זה מול שאלות מביכות, דומני שזה היה הצעד והמבחן הכי קשה לי בשירותי הציבורי בעשרות השנים. ובפרט שעל צעדי זה 'זכיתי' לקבל חיצים ובליסטראות ללא הרף ובזיונות רבים בטוחני שד' הטוב יכפר עוונתי בכך, ויחזרם בתשובה שלמה על ההשמצות והביזוי על שנשמעתי לדעת תורה. וכשם שקיבלתי על הדרישה אקבל על האי פרישה, וכעת הותר לי להתפטר, הלכך הנני במכתבי זה מגיש את התפטרותי ממועצת העיר בית שמש".