ח"כ מיקי זוהר מעקב את פיזור הכנסת: "יש חוקים חשובים"

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) את בקשת הממשלה להעניק פטור מחובת הנחה להצעת החוק לפיזור הכנסת כך שמליאת הכנסת תוכל להצביע על החוק כבר היום ללא שיהוי בשלוש קריאות.

החוק יאושר בקריאה ראשונה ואז יחזור לוועדת הכנסת. יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אמר בדיון כי החוק לפיזור הכנסת יובא להצבעה סופית רק לאחר אישור של מספר הצעות חוק חשובות, כלשונו.

"בימים האחרונים היה הרבה שיח בעניין הפיזור. נקבע המועד לבחירות והוא אינו בר שינוי. המועד מקובל ומתואם על כל הסיעות. ראשי הקואליציה החליטו ואני מגבה את בקשתם לטובת הליכוד. הצלחת הליכוד, זו הצלחת המדינה. ככל שאנו חזקים יותר, המדינה חזקה יותר", אמר זוהר.

''הבוקר גילינו שאין חובת פיזור 90 יום לפני הבחירות אבל ברור שוועדת הבחירות חייבת זמן להתארגן לפני הבחירות. יתכן שנבצע תיקון חקיקה''.

הוא הסביר כי ''יש מספר חוקים חשובים מאוד למי ששלח אותנו וישלח אותנו, פניתי לרה"מ שיעזור לנו לסיים את החקיקה בנושאים הללו. אלו החוקים: הצעת חוק הטבות מס, הסדר הימורים, לשכת עורכי הדין- המתמחים ללשכה, מרקם ההתיישבות ביו"ש.

"לא יו"ר הקואליציה ולא רה"מ עובדים אצל האופוזיציה. כל עוד הכנסת לא פוזרה אין ועדת הסכמות. אל תכתיבו לנו מה לעשות. פיזור יכול לקרוא מידית או עוד כמה ימים אולם אלו חוקים קריטיים", הדגיש זוהר.

חוק פיזור הכנסת מאושר לקריאה ראשונהחזקי ברוך

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי מגבה את החלטת ח"כ זוהר. ''פיזור מיידי של הכנסת בלי לתת לנו כמה ימים כדי להשלים מהלכי חקיקה חשובים שאנחנו עובדים עליהם כבר תקופה ארוכה הוא חוסר אחריות ומביע זלזול בכנסת ובעבודתה ואסור להסכים לו", אמר.

יו״ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון תקף את יו"ר ועדת הכנסת ואמר ״מיקי זוהר לוקח את אזרחי ישראל כבני ערובה בועדת הכנסת. ח״כ זוהר משחק מלוכלך ולא מאפשר להתפזר וללכת לבחירות המיוחלות. אנחנו נתמוך בהדחת מיקי זוהר מתפקיד יו״ר ועדת הכנסת״.