הנרתיק בשלבי פיתוח אחרונים
הנרתיק בשלבי פיתוח אחרוניםצילום: ארממסלוק

המצאה ישראלית מבקשת למנוע תאונות נשק, פליטת כדורים מאקדחים ותופעות בלתי רצויות דומות במאות אלפי האקדחים המוחזקים בידי אזרחים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ירון משה ציון, ממייסדי חברת 'ארמסלוק' שסיפר על ההמצאה והתגובות לה בארץ ובעולם.

"המוצר הוא נרתיק חכם לאקדח שמאפשר שליפה של האקדח מהנרתיק רק על ידי בעל הנשק. זה מבוסס טכנולוגיה. המטרה שלנו היא השוק האמריקאי שם מדובר בעשרות מיליוני אקדחים. 114 מיליון אקדחים נמצאים שם בשוק האזרחי", מספר ציון ומסביר כי "המוצר מבוסס על תדרי רדיו והמוצר שייצא כמה חודשים אחריו משולב טביעת אצבע".

"מדובר בטכנולוגיה פשוטה וקלה לשימוש שלא משנה כלום באקדח עצמו, בניגוד לנשקים חכמים שמשנים את האקדח", הוא מדגיש.

עיקרו של הרעיון הוא שעם שליפת האקדח מנרתיקו טביעות האצבע מזוהות על ידי חיישן המזהה את השולף כאדם מוכר ובאופן מיידי נעילת האקדח משתחרר וניתן לשלוף אותו. ציון מציין שאין צורך בהנחה מדויקת של האצבע על חלונית זעירה, מה שהיה מקשה על הזיהוי ומעכב את השליפה, אלא שהאצבע נקלטת מכל זווית אפשרית על ידי אותו חלון.

עם זאת סיטואציה אחת נראה שמצריכה פתרון והיא סיטואציה בה בעל אקדח נורה ונפגע. במציאות שכזו אדם אר לא יוכל לשלוף את האקדח שבנרתיק הנפגע כדי לירות ביורה ויהיה צורך לקרב את ידו של הנפגע כדי לשחרר את האקדח מנעילתו.

בדבריו מציין ציון כי כעת מצוי הפיתוח בשלבים אחרונים ועל פי הערכות עלותו של המוצר תהיה כמאה דולר, כאשר השאיפה היא להגיע למחיר נמוך ככל הניתן.

עד כה, הוא מספר, קיימת התעניינות בשוק האמריקאי. "חשוב לאמריקאים שכדור יהיה בקנה והמציאות הזו מובילה להרבה תאונות, כי אקדח נשאר בבית כשהוא עם כדור בקנה ויש מאות מקרים של ירי מתוך משחק של ילדים בארה"ב. למעלה מ-250 ילדים נהרגים מדי שנה מירי שוגג. הנתונים קשים ומזעזעים ואנחנו מקווים לתת כאן מענה".

ואולי פשטות המכשור עשויה להוביל להעתקות של הרעיון ברחבי העולם? "אנחנו בתהליך של רישום פטנט, מעבר לכך שתחרות היא דבר טוב באופן כללי. אם יחקו אותנו זה סימן שעלינו על משהו מוצלח. אנחנו פועלים לקידום המוצר שלנו גם מול גורמים ברמות גבוהות מהארץ ומהעולם. אנחנו מאמינים שאת בעיית תאונות הנשק צריך לעצור, בין אם אנחנו נעשה את זה ובין אם אחרים".