צבי סוכות
צבי סוכותצילום: הלל מאיר

עודד שלום, בלבלת אותנו,
ובלבול זה לא טוב. בעיקר כשמדובר בסוגיות של חיי אדם ובביטחון הציבור.
אתמול אמרת א', היום ב' והכל הפוך ממה שעשית ואמרת לא מכבר.
שוב ושוב אתה בוחר לתקוף את עמיתך ביהודה ושומרון, והתחושה היא שאתה מנסה להיות יפה על חשבון כולנו.

לא סוד, ההתיישבות ביו"ש נמצאת בימים אלו במצב ביטחוני מורכב וקשה, השנה האחרונה ביהודה ושומרון גבתה את חייהם של אזרחים וחיילים רבים. כמות הפיגועים, תעוזת המחבלים והתוצאות הקשות מחזירות את כולנו לתקופות לא פשוטות. ומחייבת את כולנו לפעול בכל הכלים הנדרשים על מנת לעצור מצב זה מחד, ולהמשיך את צמיחת ההתיישבות מנגד.

ואכן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש מועצת בנימין ישראל גנץ, החליטו להפסיק לשתוק ופתחו בקריאה ברורה - לא עוד, לא נשתוק על רצח יהודים.
לצערנו בינתיים, שר הביטחון ורה"מ לא החל בצעדים משמעותיים בעניין, דבר שחייב אותם להחריף את הצעדים ולא לשתף פעולה עם פגישות לצורכי מערכת בחירות ולתמונות סלפי מחייכות כאילו הכל טוב, והכל בסדר.

מנגד, בימים האחרונים, במקום לחזק את דרישה זו, קולך נשמע מקריא רק את דף המסרים של רה"מ, בצורה בוטה ומזלזלת אתה תוקף את חבריך להתיישבות ועסוק רק בהחלשת מאבקם.

אתמול, בעזות, האשמת אותם כי הם סוחרים בגופות. למה? כי הם דורשים בניה. שכחת כי רק לפני מספר חודשים בתגובה לרצח הקשה של ארי פולד הי"ד עשית צעד יפה ועלית בתגובה לגבעת העיטם ודרשת בניה. אגב גם אני לא מסתפק בבניה אחרי רצח, אבל מר רביבי, טול קורה מבין עינך.

היום זה כבר השתכלל, כשראשי המועצות הודיעו כי לא יגיעו לתמונת החנופה עם ראש הממשלה, כיוון שמורחים אותם בדרישותיהם בנושאי הביטחון, שוב תקפת בבוטות, היום גם לעמוד על דרישות ביטחוניות זה לא טוב בעינך.

מר רביבי, כנראה שלא סחר בגופות זה מה שהפריע לך, וככל הנראה גם על דרישותיהם הביטחוניות כנראה אתה לא חולק, זה לא באמת הסיפור, אולי קשה לך שיש אחרים שנלחמים למען ההתיישבות ולמען תושבי יו"ש, ולא בדיוק לפי החליל שלך.

רביבי קח עצה, עסוק בעשייה שלך, ואל תעסוק רק בלהרוס לאחרים.
לא כמו מול תושבי נתיב האבות שסמוך למועד פינוים טרחת לפרסם מאמר שמאשים אותם בבניה בניגוד לחוק, גם לא כמו תושבי חברון שם תמכת בפומבי בשר הביטחון כשפינה את בית המכפלה. ובטח לא שמדובר בחיי אדם ובמאבקים גורליים לכולנו, סביר שגם אתה בסוף תהנה מפירות המאבק של ראשי הרשויות שהחליטו לצאת מאזור הנוחות החם והנעים של לשכת רה"מ כדי לפעול על פי דעתם למען התושבים וההתיישבות.

לסיום, מילה גם לשר הביטחון ורוה"מ נתניהו - זה לא שעה למהלכי יח"צ ותקשורת, זו שעה לעשות מה שצריך - הסר את הכפפות מול הטרור, צא מאשליות אוסלו, צא מדאגה למרקם חיים תקין לערביי יו"ש - הסר את כל הכפפות מול הטרור, כי חפצי חיים אנחנו.

צבי סוכות הוא תושב יצהר, מנכ"ל עוצמה יהודית לישראל לשעבר, פעיל ציבור