בכל שנה המעגלים מתרחבים
בכל שנה המעגלים מתרחביםצילום: דוברות

היום (חמישי) הוא יום הולדתו של גיל-עד שער שנחטף ונרצח יחד עם חברו לכיתה נפתלי פרנקל ועם אייל יפרח הי"ד בצומת הגוש.

מדי שנה, לכבוד יום הולדתו של גיל-עד, שאהב מאוד את עולם האפייה, משפחתו מזמינה את עם ישראל להכין עוגיות ולחלק אותם לאחרים על מנת לשמח ולעשות "מתוק בלב", וכדי לקרב ולחבר את עם ישראל.

מאות חניכים במרכזי הנוער 'דאורייתא' ו'מקום בלב' של OU ישראל ותלמידי כפר הנוער הדתי הודיות נרתמו למבצע. הם הכינו עוגיות שונות עם פתקים המספרים מי היה גיל-עד שער ויצאו עם העוגיות המפנקות למרכזי הערים, לשכונות ולמרכזי הקניות הגדולים בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה ועד דימונה.

בנוסך לכך, החניכים המתיקו את יומם של ראשי ערים, חיילים במוצבים מרוחקים, לוחמי אש במשמרת וקשישים בבתי אבות שונים.

אימו של גיל-עד הי''ד, בת גלים, ציינה כי "העשייה והנתינה שנוגעת בכל החברה הישראלית, מחזקת אותנו ומעצימה את הצדדים הטובים שיש בחברה הישראלית ובעם היהודי בתפוצות. אני מאמינה שהחיוך של גיל-עד ממשיך ממקומו בשמיים. לא ניתן לאמוד את כאב השכול שאנו נושאים איתנו בכל יום. עם זאת, העשייה מדהימה וציון יום הולדת לגיל-עד על ידי עם ישראל – עוזרים לנו להמשיך הלאה ולהתחזק".

עוד אמרה בת גלים "החיבוק שקיבלנו השבוע מכל הארץ ומכל העולם הוא מדהים. השנה מישהי לקחה על עצמה לעשות מתוק בלב לחיילים בודדים ומתנדבים חרדים הצטרפו לחלוקת העוגיות. בכל שנה המעגלים מתרחבים וזה מחזק אותנו מאוד".

"סיפור שלושת החטופים שנרצחו הוא סיפור טראגי של בני נוער שחייהם נגדעו בדרכם חזרה לביתם. נענינו לקחת חלק בפרויקט שיזמו הוריו של גלעד שער ז"ל כדי להנציח אותו ביום הולדתו שחל בי"ט בטבת. נתינה שבאה מאהבה מעצימה ומאפשרת לכולנו לשאוף גבוה יותר ולהיות אנשים טובים יותר". אמר מנהל הודיות, אלי שטיין.

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן, הוסיף "באירועים מעין אלו עם ישראל מתגלה בשיא תפארתו. החניכים שלנו נותנים תקווה ומוכיחים כי הנוער הישראלי הוא נוער איכותי שפועל בכל מאודו לעשיית טוב. האחדות בעם ישראל היא הכח שמאפשר לנו להתגבר על כל מכשול ומיצר".