גלזר ז"ל בפעולה
גלזר ז"ל בפעולהצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

אבל כבד בכדורגל הישראלי. כשהוא בן 91 בדיוק, הלך לעולמו בשבת כדורגלן העבר האגדי, יהושע 'שייע' גלזר. גלזר שנפטר בדיוק ביום הולדתו ה-91 סבל בשלושת הימים האחרונים מחום והובהל לבית החולים היישר מבית האבות בו שהה.

הכדורגלן האגדי, שהיה החלוץ הטוב ביותר של ישראל בכל הזמנים וזכה בתואר "חלוץ היובל" יחד עם נחום סטלמך ז"ל במסגרת חגיגות ה-50 למדינת ישראל בשנת 1998, העביר את מרבית קריירת המשחק שלו במדי מכבי ת"א כשלבש את מדיה בין השנים 1945-1962.

במדי המכבים מת"א זכה שייע גלזר בשש אליפויות ושישה גביעים כשכבש 171 שערים ב-256 הופדעות בכל המסגרות. 35 פעמים לבש גלזר את מדי נבחרת ישראל במדיה כבש 18 שערים.

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה במוצאי השבת לפטירתו של שחקן העבר של נבחרת ישראל בכדורגל, שייע גלזר ז"ל ואמרה: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של שייע גלזר מגדולי שחקני הכדורגל של נבחרת ישראל לדורותיה. שייע היה לא רק חלוץ נפלא על מגרש הכדורגל, אלא גם מגדולי החלוצים של ארגון 'ההגנה' שחבריו לחמו למען תקומתה של מדינת ישראל. נוח בשלום על משכבך שייע. אני בטוחה שאוהדי הכדורגל בישראל יזכרו לעד את תרומתך האדירה לענף".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מביעה את צערה עם היוודע דבר פטירתו של שייע גלזר, מגדולי שחקני נבחרת ישראל, מכבי תל אביב והכדורגל הישראלי.

משה זוארץ, יו"ר ההתאחדות אמר: "שייע גלזר הוא סמל ומופת לאורו גדלו וחונכו דורות רבים. יכולתו על המגרש היתה נדירה וסיפור חייו שזור בסיפורה של המדינה. גלזר היה אחד מעמודי התווך של נבחרת ישראל במהלך שני עשורים עם 35 הופעות ו-18 שערים, ובצד היותו חלוץ נפלא היה גם אדם עם חוש הומור ושמחת חיים עצומה. בדיוק לפני שנה חגגה לו ההתאחדות בתא הכבוד באצטדיון רמת גן יום הולדת 90 יחד עם שחקני נבחרת הנוער, שכללה גם הדלקת נרות חנוכה. אשרי הצעירים שזכו למפגש הזה עם גלזר, אשרינו שזכינו להיות עוד קצת במחיצתו ולכבד אותו. ההתאחדות לכדורגל משתתפת בצער המשפחה ותדע להנציח את גלזר, שעשה כל כך הרבה לטובת הכדורגל שלנו. יהי זכרו ברוך".

במנהלת הליגות בכדורגל החליטו לפתוח את כל משחקי המחזור הקרוב בדקת דומיה לזכרו של גזלר ואמרו: "מנהלת הליגות ומשפחת הכדורגל מרכינים את ראשם היום עם מותו של שייע (יהושע) גלזר".

ארז כלפון, יו"ר המנהלת ספד לגלזר כשאמר: "אחד מגדולי השחקנים של הכדורגל הישראלי הלך מאיתנו היום. שייע ז"ל, היה אייקון בכדורגל הישראלי, והיה שותף לכמה מההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי ובהם השלושער שכבש בשנת 1950 לרשתה של נבחרת טורקיה, בניצחון 5:1 בשנת 1950 וחלק מהנבחרת שהפסידה 2:1 לנבחרת ברה"מ של לב יאשין האגדי. הכדורגל הישראלי התברך באחד מגדולי דור המייסדים של הענף, שהיה סמל ומופת למצוינות ספורטיבית שהביאה להעניק לו את התואר "חלוץ היובל" במלאת 50 למדינה, יחד עם חברו לנבחרת החלוץ נחום סטלמך. יהי זכרו ברוך".