הבית בו גדל היטלר
הבית בו גדל היטלרצילום: רויטרס

המאבק על בית הולדתו של אדולף היטלר נמשך. עורכי הדין המייצגים את הבעלים הקודמים של הבניין, גרלינדה פומר, הודיעו כי הם דורשים מממשלת אוסטריה תשלום של 1.5 מיליון יורו עבורו.

משפחתו של היטלר שכרה דירה בקומה העליונה של הבניין בן שלוש הקומות בעיירה בראונאו אם אין באוסטריה בשנת הולדתו של היטלר 1889, ובשנים האחרונות הפך הבניין למקום מפגש פופולרי עבור ניאו נאצים ומעריציו של הצורר הנאצי, שציינו במקום את יום הולדתו מדי שנה.

בשנת 2016 אמר שר הפנים האוסטרי לשעבר וולפגנג סובוטקה כי "הבניין ייהרס עד היסוד ובמקומו יוקם בניין חדש", אולם התוכנית זכתה לביקורת מצד מתנגדים שטענו כי אוסטריה תמחק בכך את הקשר שלה לרייך השלישי. ממשלת אוסטריה הורתה בסופו של דבר לרכוש את הבניין מהבעלים שלו, גרלינדה פומר, אולם שילמה עד עתה סכום של 310 אלף יורו.

שמאי שהעריך לאחרונה את שווי הבניין קבע כי שוויו עומד על 800 אלף יורו עד 1.5 מיליון יורו, ועורכי הדין המייצגים את פומר אמרו כי הם דורשים 1.5 מיליון יורו עבורו. "יש לנו מטרה ברורה של 1.5 מיליון יורו" אמר עורך הדין גרהארד לייביץ,' המייצג את פומר.

דובר בית המשפט באוסטריה הודיע כי ההחלטה הסופית על המחיר אותו תשלם ממשלת אוסטריה עבור רכישת בית הולדתו של היטלר, יקבע בחודש ינואר הקרוב.