השכרת רכב
השכרת רכבצילום: ISTOCK

שוקלים השכרת רכב לתקופה קצרה? איך תדעו איזה רכב לבחור, אל איזו חברה לפנות, ומה אסור לכם לשכוח לפני חתימת החוזה? כל הטיפים על מה כדאי לבדוק לפני ששוכרים רכב!

בסיטואציות רבות במהלך חיינו נזדקק לשירות השכרת רכב, בין אם ליום או יומיים, לשבוע או אפילו לתקופה ארוכה יותר של מספר חודשים. לעיתים נזדקק לרכב שכור רק כרכב חלופי, אם הרכב שלנו עובר טיפול, לעיתים נשכור רכב אם אנחנו לא בעלי רכב פרטי משלנו וצריכים דרך נוחה להתניידות ולעיתים נשכור רכב לשימושו של אורח מחו"ל או כרכב נוסף לתקופה קצובה.

כך או כך, חשוב לזכור שישנם כמה פרמטרים חשובים שעלינו לבדוק טרם בחירת הרכב, ועלינו להקפיד על בדיקתם בכדי להבטיח עסקה טובה בראש שקט. אז איפה מתחילים?

דרגות הרכב

כמעט בכל חברות השכרת הרכב, תמצאו דרגות שונות לרכב המוצעים במגוון. לעיתים הדירוג יהיה לפי רמות (A, B, C וכו') ולעיתים החלוקה תהיה לפי סגמנט (ידני, משפחתי, מיני, רכב יוקרה ועוד). כמובן שבכל סגמנט או דרגה, תמצאו מכוניות בתקציבים שונים. מומלץ לא להתפתות לרכב הזול ביותר, או לרכב הראשון שראיתם, משום שההתאמה לצרכים שלכם היא החשובה ביותר. אם הרכב הזול ביותר, למשל, הוא רכב קומפקטי בעל גיר ידני, ואתם משפחה של 5 מבוגרים (פלוס תיקים וציוד), הרי שחווית שכירת הרכב תהיה לא נעימה, בלשון המעטה. ראשית הבינו את הצרכים שלכם (גודל הרכב, גודל המנוע, סוג תיבת ההילוכים, תוספות אפשריות) ורק אז בחרו את הדגם המתאים.

בדיקת הרכב שקיבלתם

לאחר שביצעתים הזמנה מחברת השכרת רכב והגעתם לאסוף אותו, חשוב לבדוק את תקינותו ואת מצבו המכני. נכון, אמנם הרכב מגיע עם ביטוח כך שאם הוא נתקע בדרך ויש צורך בתיקון, או חלילה קרתה תאונה, אתם מכוסים, אבל אם בעת החזרת הרכב גיליתם שריטה או מכה, יהיה לכם מאד קשה להוכיח שהן היו שם עוד לפני ששכרתם את הרכב. לפני שאתם לוקחים את המפתחות ונוסעים אל השקיעה, הביטו ברכב, חפשו שריטות, סימנים לבלאי או כל אינדיקציה לתקלה ודווחו לנותן השירות בו במקום. וודאו כי כל פגם או תקלה נרשם בחוזה ההשכרה, טרם יצאתם מהמגרש.

האותיות הקטנות

לכל חברת השכרת רכב יש את האותיות הקטנות שלה ומומלץ לבדוק אותן טרם הנסיעה. ראשית בדקו מהן הוצאות נלוות. לדוגמא, אם קיבלתם מכשיר GPS ברכב, בדקו שלא מחייבים אתכם אחר כך עליו מבלי שבכלל ביקשתם אותו. אספו רשימה של תוספות שאולי תצטרכו (ביטוח לנהג צעיר, תוספת של בוסטר לתינוק ברכב ועוד) ובדקו מראש מה עלות התוספות. לאחר מכן בדקו מה הגבלת הקילומטרז' ברכב. כמעט כל חברה מגבילה במספר קילומטרים מסוים ליום אחד של השכרה ועל כל קילומטר נוסף, תחויבו בתשלום. בדקו מראש מה ההגבלה וגם כמה תצטרכו להוסיף באם תחרגו ממנה.