יובל מור יוסף הי"ד
יובל מור יוסף הי"דצילום: ללא קרדיט

מוטי מור יוסף, אביו של החייל יובל מור יוסף הי"ד שנפל בפיגוע בגבעת אסף לפני כשבועיים, פנה לראש הממשלה ולגורמים המשפטיים בבקשה להרוס את בתיהם של חברי חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי.

בראיון לערוץ 7 אומר האב השכול כי ההתמהמהות בהרס הבתים אינה מובנת, "אני יודע שמיד אחרי הפיגוע ראש הממשלה נתן הוראה להרוס את בתי המחבלים. כולם יודעים מי ביצע את הפיגוע, בינתיים הוא לא נתפס והבית של משפחתו עומד על תילו. בג"ץ קבע שיש חשיבות להרס הבתים בסמוך לפיגוע ככלי הרתעתי מהמדרגה הראשונה. אם מחכים חודשיים-שלושה כל האפקט של ההרתעה פג".

מוטי מקווה שהמחבל יתפס בהקדם, "אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בעפרה חוסל. אם היו מזדרזים עוד באותו ערב של הפיגוע ועולים עליהם אולי יובל בננו היה עדיין בחיים".

מור יוסף מספר על החיבוק שמקבלת משפחתו מכל עם ישראל, "לא חלמנו שזה יגיע אלינו, בטח לא בצורה הזאת. עם ישראל עוטף אותנו גם בשבעה וגם עכשיו. בית הספר שלו פתח מדרשה על שמו, מכבי תל אביב הזכירו אותו בתחילת המשחק, ישיבת ההסדר שלו בקרית אונו מחבקת אותנו, בתי ספר באשקלון לומדים משניות לעילוי נשמתו, אתמול ביקרו פה בכירי העדה הדרוזית והשייח טריף. זה מאוד מנחם".

"מבחינתי אני חושב שהוא עדיין בצבא ולא יצא שבת. נכנסנו למערכת הזאת בעל כורחנו, ברור שגם משרד הביטחון וצה"ל מלווים אותנו. יש הרבה שאלות שאין עליהן תשובות".

משפחת מור יוסף מתמודדת בנוסף לשכול הטרי עם שתי בנות עם צרכים מיוחדים, "יובל היה בן יחיד בין שלוש בנות, הגדולה והקטנה עם צרכים מיוחדים והן חיות בעולם שלהן, חושבות שיובל לא פה. הבת מיתר בשנת שירות עם עמותה ששולחת מתנדבים והיא נאלצת להתמודד כמונו עם השכול הטרי. אנחנו כרגע בעשייה גם עם הבנות ואיכשהו מתמודדים עם השגרה היומיומית, אי אפשר לחשוב על יובל כל היום, נצטרך הרבה כוחות בעזרת ה' כדי להמשיך".