מינג ופרישמן בפגישה ביניהם
מינג ופרישמן בפגישה ביניהםצילום: איגוד הכדורסל

מעטים הם האנשים שזוכים לכבוד היוקרתי להיכנס אל היכל התהילה של ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. יאו מינג, מי שנחשב לגדול שחקני הכדורסל של סין בכל הזמנים ומי ששיחק בליגת הכדורסל הטובה בעולם, הוא אחד מבין אלה שזכו לכבוד היוקרתי.

השבוע הגיע מינג לביקור בישראל ובין הפגישות הרבות שתוכננו לו, פגש השחקן שנחשב לאחד הגבוהים ביותר בעולם הכדורסל המקצועני, את יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, עמוס פרישמן.

בפגישה ביניהם סיכמו פרישמן ומינג על מספר שיתופי פעולה עתידיים בין איגוד הכדורסל הישראלי ומקבילו הסיני בעיקר בכל הקשור להזמנה הדדית לטורנירים וחילופי משלחות.

פרישמן אף ניצל את ההזדמנות להכיר למינג את ישראל מקרוב ובין מספר תשורות שהעניק לו, היה ספר על תעשיית ההיי-טק של ישראל. מינג הנרגש הודה לפרישמן והבטיח לשוב בקרוב לביקור רשמי בישראל.

פרישמן אמר כי "מינג אדם מקסים ואינטליגנט. הייתה לנו שיחה מרתקת של כמעט שעה בה הוא סיפר על התחביבים שלו ובסוף נתן לי המייל האישי של העוזר שלו על מנת לתאם המשכיות של שיתוף פעולה".

מינג המתנשא לגובה של 2.29 מ' נחשב לאגדה בסין כשלאחרונה נבחר, יחד עם קובי בראיינט, להיות השגריר הבינלאומי של גביע העולם שיתקיים בסין בקיץ הקרוב.