ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: הלל מאיר/TPS

בשל פגרת הבחירות שתחל השבוע בכנסת, התכנסה הוועדה לפניות הציבור לדיון על תקציב 'קמחא דפסחא' לעמותות שמחלקות מזון למשפחות נזקקות לחג הפסח.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר הזכיר בפתח הדיון כי בשנה שעברה השיגה הוועדה שמונה עשרה מיליון ש"ח לטובת העמותות. "הוועדה השיגה זאת במאבק מול האוצר והרווחה. אני מאוד מקווה שהשנה זה יאושר בצורה מסודרת, למרות הבחירות שברקע".

מנהלי עמותות שפנו לוועדה סיפרו כי הבעיה מתחילה עוד הרבה לפני השגת התקציב עצמו. "גם תהליך אישור הבקשות עובר דרך חתחתים. אנחנו מגישים בקשות מוקדם מאוד, ובסוף אחרי שנתיים מקבלים פסילה על ידי משרד המשפטים בגלל דקדוקי טפסים וענייני ביורוקרטיה שונים. בלתי אפשרי לנהל ככה תקציב". הם התלוננו בפני הוועדה גם על וועדת העיזבונות.

נציג משרד הרווחה הודיע כי "מיזם המזון של משרד הרווחה עדיין בתוקף - אבל אינו נמצא בבסיס התקציב. לנו ברווחה יש רק 1.3 מיליון שקל לקמחא דפסחא שזה אפילו לא עשירית מהתקציב הנצרך. בדרך כלל אנחנו מקיימים את הדיונים מול האוצר החל מהרבעון הראשון של השנה, ובעזרתכם אנחנו מצליחים להשיג את התקציב.

"כרגע שנת התקציב טרם החלה. אנחנו הולכים לקראת רבעון לא פשוט מבחינה תקציבית. נפעל ונעשה כל שאפשר להשיג מהאוצר לפחות את שמונה עשר המיליון שקל שהשגנו שנה שעברה".

אייכלר אמר כי "לא יתכן שבגלל הבחירות אנשים יישארו רעבים בחג. לא ניתן שהעניים יהיו קורבן פסח של הבחירות הללו".

לבקשת יו"ר הוועדה, התחייב נציג האוצר כי לכל הפחות יישמר התקציב של שנה שעברה. "למרות שכרגע אין בהירות בתקציב בשל הבחירות, המשרד יעשה כל שביכולתו כדי לשמר את כבשת הרש של המזון הבסיסי לחג הפסח עבור העניים", אמר.