דב חנין פורש ממפלגת בל"ד

חבר הכנסת דב חנין הודיע הבוקר (שלישי) על החלטתו לפרוש ממפלגת חד"ש ולא להתמודד לקדנציה נוספת לאחר 12 שנים שבהן הוא מכהן כחבר כנסת.

ח"כ חנין אמר במפגש שכינס בכנסת: "אני לא פורש מהחיים הפוליטיים ולא מתכוון לעשות לביתי. אבל אני הולך לעשות שינוי בדרך בה אני מעורב בפוליטיקה. מאז נבחרתי לכנסת, ב-2006, היא הייתה עבורי במה להביע עמדות שלא היו מקובלות על הרוב.

''אבל לרגע לא הסתפקתי בגינוי המציאות. עשיתי ככל יכולתי כדי לשנות אותה, לטובת האנשים. בהעברת חוקים, בהתנגדות ובלימת חוקים מסוכנים, בליווי מאבקים, ובהובלת ועדות''.

חנין סיפר על הישגיו הפרלמנטריים, ''העברתי יותר ממאה חוקים חשובים, כמו הארכת חופשת לידה והעלאת גיל הנישואין, חוקים המגנים על עובדים, נשים, ילדים, בני נוער, להט"ב, אסירים בבתי כלא, חוקים המגנים על בעלי חיים ומהפכה סביבתית בחקיקה: חוק אוויר נקי, המזהם משלם, אכיפה סביבתית, שקיפות סביבתית, הגנת הכנרת ומפרץ חיפה ועוד.

''גם הצעות חוק שלא הצלחתי להעביר שינו את המציאות. המאבק שלנו להעלאת שכר המינימום - יוזמת "מינימום 30" - הביאה להעלאה משמעותית של שכר המינימום שחילצה רבים מעוני. אני גאה בתפקיד שמילאתי, יחד עם חבריי, בהתעקשות על שמירת הגשר בין יהודים וערבים בארץ הזו, במציאות שבה התהום בין שני העמים מעמיקה. זהו המפתח לעתיד שלנו.

''אך למרות כל ההישגים, אני לא יכול לחמוק מאמת קשה. ישראל הולכת בכיוון מסוכן. בהיעדר התקדמות לשלום, נתדרדר למלחמות. המרחב הדמוקרטי נמצא תחת מתקפה כבדה. ההסתה של השלטון נגד הציבור הערבי מתגברת, הגזענות מתפשטת, העוני והפערים מעמיקים''.

הוא מתח ביקורת חריפה, ''הספינה נוסעת במלוא העוצמה בכיוון הלא נכון. שינוי הכיוון לא ייעשה מהחרטום - מהכנסת, אלא מהמפרשים - מהמאבקים של אנשים ותנועות בשטח. בכך אני מתכוון להשקיע את כל זמני. העבודה בכנסת, אם רוצים לעשות אותה ברצינות, שואבת את רוב שעות היממה''.

''החלטתי לא להציג את מועמדותי לכנסת הבאה כדי להקדיש את כל האנרגיה והזמן לבנות את כוחות השינוי בשטח, לגבש אסטרטגיה של שינוי, לחיבור המאבקים, לעזור לפתוח מחדש את מרחב האפשרויות, להראות שניתן לעשות פה משהו אחר, וניתן לבנות פה מקום לכולנו", הוסיף חנין.

חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר כי ח"כ חנין הוא ''שותף אמיתי, איש של ערכים, אופטימיות, ותקווה לשינוי, ובו זמנית פרגמט ומחוקק מצטיין שהצליח גם תחת הממשלות הגזעניות ביותר לייצר חיבורים רחבים כדי להביא הישגים לכלל החברה.

''דב לא התפשר על אף מאבק חברתי והצליח לייצר את הקשרים ביניהם, היה מתייצב לכל הפגנה והשתמש בבמת הכנסת כדי לתת קול למאבקים. דב היה חלק בלתי נפרד מחד"ש ומהרשימה המשותפת, מצער שלא ימשיך איתנו לבחירות הבאות אבל אני משוכנע שהעשייה שלנו לשוויון, לשלום ולשותפות יהודית-ערבית תמשיך להצטלב", הוסיף עודה.