התרגשה עד דמעות מול הרמטכ''ל

ח״כ מירב בן ארי (כולנו) שהייתה קצינה בחטיבת גולני ושירתה תחת פיקודו של הרמטכ״ל היוצא, גדי איזנקוט, התקשתה לדבר מרוב התרגשות במהלך ישיבת הפרידה מהרמטכ''ל בוועדת חוץ וביטחון.

״זו סגירת מעגל עבורי. בתקופת בה שירתתי תחת פיקודו בגולני זכיתי ברוח מפקד ערכי במיוחד. הצבא זכה ברמטכ״ל אמיץ לב ואני מאחלת לו הרבה הצלחה בהמשך", אמרה בן ארי לאחר שהתגברה על דמעותיה.

אבי דיכטר נפרד מאיזנקוט

יו''ר ועדת החוץ והביטחון ח''כ אבי דיכטר אמר לרמטכ''ל היוצא איזנקוט כי ''בארבע השנים הללו, לשמוע את סקירותיך במליאה, בוועדות המשנה, ושל האנשים שתחת רוח המפקד שלך, עבורנו כוועדת כנסת זה דבר שערכו לא יסולא בפז כדי לממש את חובת הפיקוח שלנו ולתרגם את זה לעיסוק בתקציב הביטחון ונושאים האחרים. ארבע השנים הללו לקחו אותנו מדרגה אחת קדימה בפתיחות ובאיכות.

"הרמטכ"ל שאני מכיר הוא רמטכ"ל בלי פוזות ובלי פומפוזיות. מה שרצה לומר אמר ומה לא שרצה לומר, לא אמר.

''אם יש משהו שחרוט על שמך, זו ההתמודדות מול חמאס על הגדר שהחלה ב-30 במארס. זו פעילות שצה"ל לא התנסה בה. תחת שרביטך והנהגתך, העמידה של צה"ל מול ההמונים, חלקם הגדול מחבלים, שניסנו לשבש את המציאות באזור הגדר, הייתה מאסטרפיס שאפשר לקחת וללמוד על איך צה"ל מתאים את עצמו. למרות שאתה איש קרקע, השמים הם הגבול עבורך'', הוסיף דיכטר.