תא״ל (מיל׳) אביגדור קהלני, בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, מביע תמיכה במפלגת "הימין החדש" בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד.

״איילת ונפתלי, המהלך שלכם יכניס אנשים רבים לתוך המחנה - ריגשתם את ליבי", אמר קהלני. ''עם הזמן, אני מוצא את עצמי הולך יותר ויותר עם דאגה לעתידה של מדינת ישראל.

''המהלך מאפשר ליותר אנשים להצטרף אליכם ולשמור על עתידנו כאן במדינת ישראל״, הוסיף.

אתמול הסביר שר החינוך בנט מדוע עזב את ''הבית היהודי'' והקים מפלגה חדשה עם איילת שקד שתאפשר להגדיל את הכוח הפוליטי של המחנה הלאומי.

"למרות שבאמת השתדלנו לפעול ללא לאות למען משימות כלל ישראליות, בביטחון, במשפט, בחינוך, למרות ההישגים העצומים של כל החכים והשרים, אנשים שאינם דתיים פשוט לא הגיעו. כל הניסיונות שלנו לפתוח את השורות פשוט לא צלחו.

"כי האמת היא שצריך שתי מפלגות שונות: האחת, מפלגה דתית-אמונית ששומרת על צרכי הציונות הדתית ועל הגרעין האידיאולוגי-אמוני של הציונות הדתית. מפלגה שתוכל גם להציל קולות אבודים שבורחות למפלגות כמו אלי ישי ואחרות. זוהי הבית היהודי/תקומה.

"השנייה, מפלגת עם ישראל, כלל ישראלית, של שותפות חילונית-דתית, ימנית, שמחברת את העם, מכבדת את ערכי היהדות, ועומדת כחומת ברזל על עקרונות הימין. מפלגת הימין החדש''.

בנט הסביר מדוע הקמת מפלגה נוספת תסייע לגוש הימין. ''אנחנו מגדילים את גוש הימין ב8-10 מנדטים. הדבר מגובה במחקרי עומק. אסביר: כיום גוש הימין מאבד כ-10 מנדטים שבורחים לשני כיוונים:
1. קולות אבודים בימין הקשה. אנשים שתומכים ב'עוצמה לישראל', אלי ישי, משה פייגלין ועוד שלא עוברים את אחוז החסימה. קולות אלו הם לא היו מוכנים להצביע לבית היהודי במתכונתו הנוכחית. לעתים, לא היינו 'חרד''ליים' מספיק, וזה בסדר. הבית היהודי/תקומה תוכל להציל משם 4-5 מנדטים "אבודים".

"2. קולות של אנשי ימין, ומרכז ימין, שאינם דתיים אך מרגישים שאין להם בית בליכוד, משלל סיבות. הם זלגו ועוד יזלגו לשלוש מפלגות שמאל שמתחפשות לימין: לפיד, גנץ, אורלי לוי. מדובר על 4-6 מנדטים ימניים שאיבדנו. המגמה הזאת עלולה עוד לגבור. מפלגת הימין החדש היא הבית הטבעי. ונוכל להציל משם 5-6 מנדטים.

"עד להגעתנו, גוש הימין הידרדר ל-58 מנדטים, ועם הופעתנו בזירה יתווספו בהדרגה כ8-10 מנדטים לגוש הימין.

''יש לומר גם בצורה ברורה: אם מפלגה זו היתה קיימת לפני 13 שנה, לא היו הורסים את גוש קטיף. הציונות הדתית לא היתה עומדת לבדה מול דחפורי אריק שרון והליכוד", כתב בנט באגרת שפרסם.